Uued jalatsid pidasid vastu vaid paar päeva

Piret Lakson
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Uued saapad kestsid vaid paar päeva. Foto on illustratiivne.
Uued saapad kestsid vaid paar päeva. Foto on illustratiivne. Foto: SCANPIX

Märtsikuus jalatsipoest Sabo saapad ostnud klient pöördus juba paari päeva pärast poe poole murega, et taldade servad tulid lahti. Kaebus jõudis tarbijavaidluste komisjoni, kes leidis, et pood peab kliendile raha tagasi maksma.

Klient ostis käesoleva aasta 4. märtsil Tallinnas Tartu mnt 87 asuvast kauplusest Sabo saapad «Donna Piu», mis maksid 62,36 eurot.

7. märtsil pöördus tarbija poe poole ja kurtis, et saabaste taldade servad tulid liimist lahti. Sabo tellis jalatsite paranduse ning saapad tagastati tarbijale kümme päeva hiljem.

Nädala pärast pöördus ostja sarnase murega uuesti poe poole. Saabastele sai tellitud teistkordne parandus ning pood teatas ostjale hiljem, et saabaste teistkordne parandamine oli tulemuslik ning ostuhinna tagastamiseks ei ole alust.

Saapad tagastati ostjale 6. aprillil. Päev hiljem esitas klient avalduse tarbijakaitseametile, nõudes ostuhinna tagastamist. Tarbija hinnangul müüdi talle ebakvaliteetsed saapad, mille tallad tulid liimist lahti peale mõnepäevast kasutust.

Kaupleja vastas tarbijakaitseametile, et erinevalt esimesest parandusest on saabaste teistkordne parandus korralik ja õnnestunud ning seetõttu pole ka ostuhinna tagastamiseks või kauba asendamiseks alust.

13. mail esitas klient kaebuse tarbijakaebuste komisjonile, nõudes jätkuvalt ostuhinna tagastamist. Ta põhjendas, et puudusega toodet ei saa kasutada.

Komisjon lähtus vaidluse lahendamisel tarbijale müüdud kauba tavalisest kasutusviisist ja selle võimalikkusest ning vastavusest vähemalt samasse kaubagruppi kuuluvate sarnaste asjade keskmisele kvaliteedile.

Komisjonil ei ole tõendeid, et tarbija oleks saapaid tavapärasest erinevalt kasutanud või et tarbija oleks jalatsite kasutamisel olnud hooletu. Komisjoni kinnitusel on jalatsid hästi hooldatud ja neid on väga vähe kasutatud. Saabastel ei ole mingeid defekte, mis viitaksid tavapärasest erinevale kasutusviisile või mehaanilisele kahjustustele. Komisjon leidis, et lahtise tallaservaga saapad ei ole otstarbekohaselt kasutatavad.

Vähemalt üks hooaeg

«Puudused tootes ei olnud enne kasutamist nähtavad, seega ei võinud ostja neid kauba ülevaatamisel märgata. Tarbija on kauplejale ilmnenud puudustest õigeaegselt teatanud ning andnud müüjale võimaluse see asendada või parandada,» seisab komisjoni otsuses.

Komisjoni hinnangul peavad mistahes hinnaklassi kuuluvad jalatsid olema kasutatavad hooajale vastavates ilmastikutingimustes vähemalt ühe hooaja kestel. Keskmise ja kallima hinnatasemega jalatsid peaksid kauem vastu pidama.

Komisjonile esitatud tõendite kohaselt ilmnesid saabastel defektid korduvalt ning üksnes mõnepäevase kasutuse järel. Remontimiseks kuluv aeg ületab komisjoni hinnangul tarbijalt mõistlikult eeldatava talumise piiri ning põhjustab ebamugavust.

Komisjon leidis, et tarbijal oli toote teistkordsel tagastamisel õigus lepingust taganeda ja nõuda raha tagastamist, ning otsustas seega kaebuse rahuldada. Kronion OÜ peab kliendile tagastama 62.36 eurot.

Kronion OÜ esindaja kinnitas Tarbija24-le, et klient saab saabaste eest raha tagasi.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles