Ryanair saatis kaks perekonda Hispaania asemel Lätti

Rivo Veski
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ryanairi lennuk.
Ryanairi lennuk. Foto: SCANPIX

East Midlandsi lennujaama töötajad saatsid kaks briti perekonda valele lennule, mis viinuks nad Hispaania asemel Lätti.

Stephen Pritchard koos poja Jake Kellyga ning Jo Housley koos kolme väikese lapsega olid teel Hispaania linna Almeriasse, vahendab Birmingham Mail.

Perekonnad, kes teineteist ei tundnud, tegid teisipäeva hommikul kell 6.30 läbi kõik East Midlandsi lennujaama protseduurid ning läksid läbi kõigist vajalikest väravatest, kuni avastasid end viimasel hetkel lennukist, mis läinuks nende soovitud sihtkohast ligi 3000 kilomeetrit eemale – Lätti.

Ajaks, mil eksitus selgeks sai, olid perekonnad Hispaania lennust maha jäänud. Nii paluti neil võtta takso Birminghami lennujaama, et jõuda järgmisele, 11 tundi hiljem toimuvale Hispaania lennule.

Endast väljas ja peaaegu Hispaania asemel Lätti lennanud reisija Stephen ütles, et selline olukord on täiesti uskumatu.

«Meie pardakaarte vaadati kolmel erineval korral väravate juures ja lõpuks lennuki peal, kus meid isegi juhatati meie istmeteni. Juhtunu oli teistpidi ka turvarisk – ma oleks võinud olla mõni terrorist. Ja selline asi juhtub ajal, mil lennufirmad tugevdavad oma turvalisust – see on uskumatu,» ütles mees.

Arusaamatus sai alguse kui kaks järjekorda – 4. värava juures, millest väljus lend Riiga ja 5. värava juures, millest väljust lend Almeriasse – moodustusid üheks.

Kui perekonnad järjekorrast kontroll-laua juurde jõudsid ja oma pardakaarte näitasid, laskis lennujaama töötaja nad ilma igasuguste kahtlusteta läbi valest väravast. Nii liikusid nad edasi läbi järgmise punkti, samuti ilma igasuguste probleemideta. Lennukisse jõudnud, märgistati nende pardakaardid ning nad juhatati oma istmete juurde.

Lennufiaskost said perekonnad aimu alles siis, kui istmeid nõudsid endale nende päris omanikud. Pardatöötajad ütlesid perekondadele, et Hispaania lennule nad enam ei jõua.

Selle asemel suunati nad teisele Hispaania lennule Murciasse, mis väljus Birminghami lennujaamast kell 17.55, mis asus soovitud sihtkohast Almeriast 280 kilomeetrit eemal. Kurnatud perekonnad tutvusid Birminghami taksosõidul, mille eest nad maksid ligi 90 eurot.

29-aastane kolme lapse ema Jo läks Hispaaniasse, et näha oma abikaasa ema. Stephen tahtis poja Jake’iga suvevaheajaks vanaisale külla sõita.

Taksosõidu eest Murcia lennujaamast Hispaanias Almeriasse tuli maksta veel lisa ligi 160 eurot.

«Algul tahtsid nad, et me maksaksime uue lennu eest lisaraha, aga me keeldusime. Siis pakuti Murcia lennujaama varianti kell 18 väljumisega Birminghami lennujaamast, aga taksosõidu eest pidime ise maksma, et hiljem see Ryanairilt tagasi nõuda. Nii läks minu rahakotist esialgu 70 naela. Pidin kõik vahetatud eurod tagasi naelteks vahetama, et maksta planeerimata kulutuste eest,» kurtis mees.

Ryanairi kõneisiku sõnul on inimese enese kohustus veenduda selles, et ta jõuab õigele lennule. «Uurime toimunut edasi, et teada saada, mis selle vahejuhtumi täpsemalt põhjustas. Teeme kõik, et see enam ei korduks,» kinnitas ta.

Ryanair vabandas perekondade ees tekkinud ebamugavuste pärast ning palus neil oma reisil tehtavate lisatranspordikulude tekkel tšekid alles hoida, et need hiljem hüvitatud saaksid.

 
 
Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles