Swedbank: otsisime maapiirkondades võimalikult paindlikke lahendusi

Liis Velsker
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Swedbanki Tapa endine kontor.
Swedbanki Tapa endine kontor. Foto: Meelis Meilbaum

Swedbank vabandab Tapal pangabussi järjekorras oodanud klientide eest ning teatab vastuseks abivallavanema Andrus Freienthal saadetud kirjale, et pank otsis igasse maapiirkonda võimalikult paindliku lahenduse.

Swedbanki pressiesindaja Mart Siilivask selgitas, et pangabuss peatus 15. juulil esimest korda Tapa peatuses ning oli seal neli tundi. Kokku teenindas teller 46 klienti, kelle teenindamisega sai ta hästi hakkama. Lisaks 46-le kliendile külastas Pangabussi ka 35 klienti, kes käisid oma finantsasju ajamas mitte telleri, vaid automaadi juures.

«Meie automaadid on Tapal olemas ja pangabussi asemel oli klientidel nende kasutamise võimalus olemas. Nägime, et eelkõige oli tegemist eakamate inimestega, kes ei tunne end masinaid kasutades mugavalt või pole veel õppinud neid ilma telleri abita kasutama. Kõik need kliendid said ka juhendatud. Järgmiseks peatuseks Tapal oleme klientide teenindamiseks paika pannud ka teise telleri,» märkis ta.

«Mõistame, et uus lahendus võib esimestel kordadel ebamugav tunduda, kuid meie aastatepikkune praktika selles valdkonnas näitab, et pangabussi teenuste ja graafikutega harjuvad kliendid kiiresti,» kinnitas Siilivask. Swedbank soovitab klientidel mitte minna järjekorda kohe bussi saabumise ajaks, sest kogemus näitab, et just selleks hetkeks (ning sageli ka kuni tund varem) tulevad kohale paljud kliendid ning ooteaeg võib tõesti pisut pikemaks venida.

«Eelnevate uute peatuste kogemuse põhjal saame väita, et klientide jaoks loksub pangabussi külastamine üsna pea paika ning taolisi pikki järjekordi tekib pigem harva (tavaliselt kuu alguses kui on nt pensionipäev). Vabandame kõigi nende klientide ees, kes pidid 15. juulil pangabussi järjekorras pikemalt ootama,» lausus Siilivask.

Pressiesindaja selgitas, et mõni aeg tagasi alustas pank läbirääkimisi kohalike omavalitsustega, et leida iga konkreetse piirkonna jaoks hetke olukorrale kõige mõistlikum lahendus. Algne otsus kontorid sulgeda oli tingitud klientide vähesusest kontorites, seega polnud mõistlik jätkata pangateenuse pakkumist senistel suurtel kontoripindadel.

«Tänaseks oleme jõudnud erinevate lahendusteni – mõnel pool on selleks Pangabuss, mõnel pool pangateenuse pakkumine omavalitsuse ruumides, mõnel pool nõustamine omavalitsuse ruumides – otsisime võimalikult paindlikke lahendusi. Läbirääkimised toimusid ka Tapa vallavalitsusega, kus kohaliku omavalitsuse eelistus oli just Pangabuss, kuna vallavalitsus ei leidunud pangapunkti avamiseks sobilikku ruumi,» tõi Siilivask välja ja lisas: «Kuigi pangabuss oli Tapa omavalitsuse esmane valik, oleme meie omalt poolt valmis olukorda ümber vaatama ning tulema vastu, et leida sarnane lahendus teiste valdadega, kuhu rajame panga teeninduspunktid.»

Pangabuss peatub aadressil Jaama 1, Grossi kaupluse juures. Pangabuss hakkab käima kaks korda kuus teisipäeviti (kell 14.30-18.00). Samale aadressile on Swedbank tänaseks paigaldanud ka nii sisse- kui väljamakseautomaadi. Swedbanki kontori sularahaautomaat paigaldatakse ümber Maximasse, mis alustab tööd uue nädala alguses.

«Oluline on, et me oleme läbirääkimistes erinevate avaliku ja erasektori partneritega ja laual on erinevaid ideid. Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi juures tööd alustanud töögrupp otsustas esmalt süüvida Eesti Posti võrgustiku kasutamise võimalikkuse pangateenuste pakkumisel. Sellega hetkel ka jätkame, kuid veel on vara välja käia konkreetset tööplaani – see selgub läbirääkimiste ja analüüsi käigus,» lisas pressiesindaja.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles