Autoostu või -müügi vormistamine muutub veelgi lihtsamaks

Hanneli Rudi
, Tarbija24 juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Maanteeamet on laiendanud e-teenuste ringi, millel on samuti oluline roll büroode sulgemisel.
Maanteeamet on laiendanud e-teenuste ringi, millel on samuti oluline roll büroode sulgemisel. Foto: Teet Malsroos/Õhtuleht

Kui enne pidi volitusega toimingu tegemiseks liiklusregistri büroosse minema, siis nüüd saab volituse alusel näiteks autoostu või -müügi vormistada ka e-teeninduses.

Maanteeameti klienditeenindusjuhi Tatjana Portnova sõnul tuli varem täita paberkandjal volitus, viia see liiklusregistri büroosse või saata see sinna e-kirjaga, teatas maanteeamet. «Kui volitus teha aga e-teeninduses, siis kehtib volitus autoostu vormistamisel nii e-teeninduses kui ka büroos,» selgitas Portnova. Ta toonitas, et volitusi saavad anda ainult need isikud, kes on sõidukite omanikud. Uue süsteemiga on liitumas ka liisingufirmad ning see teeb elu lihtsamaks nii liisingufirmade kui ka nende klientide jaoks.

Volituste süsteem lihtsustab toimingute sooritamist just juriidilistel isikutel, kellel tuleb volitusi tihemini ette.

Volituse andmiseks tuleb siseneda e-teeninduse keskkonda, mida saab teha ID-kaardi/Mobiil-ID-ga või läbi pangalinkide (Swedbank, SEB, LHV, Krediidipank, Nordea Pank, Danske Bank). Volitused vajavad digiallkirjastamist ehk kui klient logib sisse pangalinkide kaudu, peavad tal siiski olemas olema ID-kaart/Mobiil-ID ning PIN-koodid. Portnova rõhutas, et tänu digiallkirjale on e-teeninduses volituste andmine ka turvalisem. «Paberkandjal volitusel ei saa kunagi kindel olla, et allkiri pole võltsitud,» selgitas Portnova. Lisaks saab e-teeninduses antud volitusi hiljem ka muuta ja tühistada.

E-teeninduses volituste andmiseks peab teadma volitatava isikukoodi, määrama volituse perioodi ning valima antavad õigused etteantud valikust. Volituste tüüpe on kaks – üldvolitus ning sõiduki volitus. Üldvolikirja puhul võib volitatu antud õigustega teha toiminguid kõigi volitaja sõidukitega, kuid sõiduki volikirja puhul vaid ühe konkreetse sõidukiga.

Juriidiliste isikute puhul on olemas ka edasivolitamise õigus. Kui juriidilise isiku puhul on õigus volitusi anda ainult juhatuse liikmetel, siis e-teeninduses saab juhatuse liige anda alluvale ka edasivolitamise õiguse ehk siis volituse saanud alluv saab tulevikus anda omakorda volitusi oma kolleegidele, kui selleks vajadus tekib – seega pole vaja alati oodata, et juhatuse liige allkirja annaks.

Juriidiliste isikute puhul on oluline see, kas juriidilisel isikul on äriregistris esindusõiguste erisusi. Kui juriidilisel isikul äriregistris erisusi pole, siis juhatuse liige saab siseneda otse e-teenindusse ja seda kasutama hakata; kui tal aga on erisusi, siis tuleb teha taotlus e-teeninduse kasutamiseks. Riigiasutused ning hallatavad asutused peavad e-teeninduses toimingute tegemiseks esitama maanteeametile vastava taotluse, mille blankett on kodulehel samal aadressil.

Volituste andmine e-teeninduses on tasuta. Küll aga on teiste e-teeninduses tehtavate toimingute riigilõivud 20 protsenti soodsamad – näiteks kui liiklusregistri büroos maksab mootorsõiduki omanikuvahetus 61 eurot, siis e-teeninduses 48 eurot.

Praeguse seisuga saab liiklusregistri e-teenindus aadressil www.eteenindus.mnt.ee teha järgmisi toiminguid:

-           sõiduki omanikuvahetus ja uue registreerimistunnistuse postiga tellimine;

-           kasutajate muutmine ja uue registreerimistunnistuse postiga tellimine;

-           sõiduki ajutine liiklusregistrist kustutamine;

-           sõiduki taustakontroll enne ostu sooritamist.

Ainuüksi käimasoleva aasta jooksul ulatub liiklusregistri toimingutega seotud ühekordsete volituste arv 16 000ni.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles