Lugeja küsib: miks ei müü Elron istekohata jäänud reisijale odavamat piletit?

Rivo Veski
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Elroni rong.
Elroni rong. Foto: Teet Malsroos/Õhtuleht

«Miks ei võiks Elron neile reisijatele, kellele ei suuda istekohta pakkuda, väiksema hinnaga piletit müüa? » küsib lugeja.

«Tere! Kirjutan sellise küsimusega, et kas Elroni jaoks tuli üllatusena, et inimesed pühapäeva õhtul Tartust Tallinna sõidavad? Eile õhtul oli terve vaksal rahvast täis ja ootas kella 18st rongi, mis saabus Valgast. Käigus oli neljavaguniline rong ilma haagiseta. Juba vaksalisse saabunud rongis oli palju rahvast, kõik jalgrattahoidjad olid hõivatud, mistõttu uued pealetulijad pidid puuduva istmekoha tõttu oma ratta kõrval kaks tundi Tallinnasse kõikuma. Ühes kohas laiutas neljase istmepaari peal vene paar, kes oli ilmselt Valgast tulnud ja endaga pool elamist kaasa tassinud, ega mõelnudki kaht ülejäänud kohta vabastada. Lõpuks saime sinna istuma, kuigi ka klienditeenindajad ise võiksid sellistele reisijatele märkuse teha, et kui nad just nelja pileti eest maksnud ei ole, ei peaks nad sedasi laiutama. Hoolimata kiirematest kohahõivajatest jäi ikkagi suur osa reisijatest rongi terveks teeks seisma. Siit ka küsimus, milliseid rongikoosseise pikendatakse, milliseid mitte ja mille põhjal neid arvestusi tehakse, et kuna ära tasub ja kuna mitte? Miks ei võiks Elron neile reisijatele, kellele ei suuda istekohta pakkuda, väiksema hinnaga piletit müüa? Kuna reisijaid on aina rohkem ja rongiliiklus on enam populaarseks muutunud, kas edaspidi peaks reisija arvestamagi sellega, et istekoht on lotovõit või võetakse selles osas midagi ka ette?» kirjutas lugeja Tarbija24 toimetusele.

Vastab Elroni müügi- ja arendusjuht Norbert Kaareste.

Rongikoosseisude suurus määratakse vastavalt senisele statistikale ja arvestades olemasolevaid piiranguid. Kuna mitmete liinide tippkoormus jääb samasse ajavahemikku ja Elron opereerib piiratud arvu rongidega ning reservi ei hoia, siis ei ole kahjuks võimalik kõikidel liinidel kõigile reisijatele istekohti pakkuda.

Valga-Tartu-Tallinn liinil tagab Elron igapäevaselt ligi 425 kohta igal väljumisel, millest pooled on istekohad. Kui võrrelda bussidega, siis sõidame päevas Tallinna ja Tartu vahet 136 bussi mahus, mida on väga palju.

Istekohad on ette nähtud inimeste, mitte pakkide või muu jaoks ning enamik meie klientidest on seda elementaarset viisakusreeglit ka mõistnud. Ülejäänutele annavad märku klienditeenindajad – kes tippajal kahjuks päris kõigega tegeleda ei jõua – või ka teised reisijad.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles