Septembrist ei lähe Londonis enam vaja Oyster kaarti

Marina Lohk
, Tarbija24 reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kuninglike pulmade meenutusena välja antud Londoni ühistranspordi kaardid - Oyster cards
Kuninglike pulmade meenutusena välja antud Londoni ühistranspordi kaardid - Oyster cards Foto: SCANPIX

Alates septembrikuust ei pea Londoni ühistranspordis sõitude eest tasumiseks enam kasutama Oyster kaarti ja sellele eraldi raha laadima – selle asemel saab otse piletikontrolliväravas/-aparaadis maksta puutevaba deebet- või krediitkaardiga.

Uut süsteemi on viimaste kuude jooksul katsetanud mõni tuhat Londoni metroo kasutajat, kirjutab buzzfeed.com.

Kui Oyster kaart tähendas vajadust seista kassajärjekorras, et sellele raha laadida, siis nüüd saab oma puutevaba kiibiga pangakaardiga suunduda otse piletikontrolliväravasse ning selle viibutamise järel kohe rongi peale minna.

Positiivne uuendus on seegi, kui selmet sõitude eest ette maksta, kehtestab Travel for London (TfL) sõitudele hinnalae. 

Nimelt peavad londonlased praeguse süsteemi järgi maksma kas nädala või kuu sõitude eest ja lootma sellele, et kasutavad oma kaarti maksimaalselt. 

Näiteks peab 1-6 tsoonide nädalakaardi eest maksma 57,20 naela (72,3 eurot). Kui kasutada selle aja jooksul metrood vähe, võib juhtuda, et nädalakaart ei ole teie jaoks oma hinda väärt. Uue süsteemi järgi võite aga reisida nii palju kui tahate ja teatud taseme juures tuleb ette lagi, millest rohkem ei saa TfL enam raha võtta.

Transport for Londoni äriarendusjuht Matthew Hudson märkis, et uuele süsteemile üleminek on suur muudatus, mis tähendas neile kõikide piletikontrolliaparaatide väljavahetamist, kuid see teeb piletimüügi kokkuvõttes soodsamaks. 

Tema sõnul on siiani olnud kõige raskem müüa ühistranspordi nädalakaarti, sest inimesed, kes tulevad Londonisse lühiajaliselt, ei tea sageli täpselt ette, millistes tsoonides neil on vaja sõita ja kui pikaks ajaks nad teatud sõidukaarti vajavad. Kui selle asemel pakkuda lihtsalt päeva- ja nädalapiirhinnaga pileteid, teeb see turistide elu Hudsoni sõnul palju lihtsamaks. 

Ta on kindel, et kui metrooga sõitmiseks ei pea enam soetama Oyster kaarti, suureneb reisijate arv, sest inimesed ei pea enam üksikute sõitude puhul muretsema, et peavad kulutama liiga palju raha. 

Hudson lisas, et TfL ei plaani Oyster kaardist veel täiesti lahti saada, kuid see on siiski selle lõpu algus. Mees usub, et kaardi kasutamine kahaneb kiiresti, kui inimesed, kes esialgu pole valmis uuendusega kaasa tulema, märkavad, kui palju kiiremini nad oma pangakaarti kasutades sõitma pääsevad, sest ei pea enam järjekorras seisma.

Samuti arvas Hudson, et peagi võib saada võimalikuks metroosõitude eest tasumine juhtmevaba kiibiga varustatud mobiiltelefonide abil. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles