Lugeja küsib: miks ei ole Elroni rongides levi ega internetti?

Rivo Veski
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Elroni rong Valga jaamas
Elroni rong Valga jaamas Foto: Arvo Meeks / Lõuna-Eesti Postimees

«Elroni uutes rongides pole levi üldse või on see puudulik. Sama kehtib ka rongis pakutava WiFi leviala kohta. Millest need rongid ehitatud on, et neis levi pole?» küsib lugeja.

«Olen sõitnud Elroni rongidega nii Narva, Tartu, Viljandi kui Pärnu suunal ja olen viimasel ajal hakanud täheldama, et rongis sees pole levi kas üldse või on see puudulik. Sama kehtib ka WiFi leviku kohta. Kuna mobiilne internet käib leviga koos, siis selle kasutamine on ka praktiliselt välistatud, ainult suuremate peatuste lähistel nagu Tapa, Jõgeva, kuid ka siis on signaal nõrk. Olen kuulnud sama probleemi paljudelt sõpradelt ja inimestelt, kellega koos reisinud. Ka üks klienditeenindaja ütles kord, et levi on rongides kehvavõitu. Millest need siis ehitatud on, et signaal läbi ei pääse?» kirjutab lugeja.

Vastab Elroni müügi- ja arendusjuht Norbert Kaareste.

WiFi kvaliteedi parandamine rongides on osutunud arvatust keerukamaks, sest aina enam reisib Elroni rongidega inimesi, kes oma nutitelefonide «jooksutamiseks» kiiret internetti kasutada sooviks. Oleme koos sideoperaatoritega selle teemaga intensiivselt tegelenud ja hetkel jätkame tööd tehniliste täpsustustega.

Olime esimene vedaja Euroopas, kes hakkas oma rongides pakkuma kiiret 4G interneti mahupiiranguteta ja tasuta. Aasta algus tõi aga diiselrongiliinidel olukorra, kus pikamaaliinidel (linnadevahelised) hakkasid inimesed tarbima ka rohkem sisu – torrentid, HD-striimid, mistõttu meist sõltumata asjaoludel hakkasid päeva teiseks pooleks mahupiirangud liiklust sulgema.

Oleme koostöös sideoperaatoritega läbi vaadanud, mida tuleb teha, et olukorda parandada. Me uuendame oma seadmeparki viisil, kus rongis hakkab WiFi teenus põhinema mitte ühel vaid mitmel 4G sim-kaardil ning me rakendame ka esimesed piirangud – tekivad sisenemisbarjäärid (kasutustingimustega nõustumine) ning kiiruspiirangud (kiirused, mis sobivad tavapäraseks netikasutamiseks). Samuti rakendame ka sisupiirangud (HD-striimid, torrentid jms lähevad keelu alla). Antud tegevuste eesmärk on tagada jätkuvalt tasuta kiire internetiühendus neile, kellel see vajalik e-kirjade jms kasutamiseks.

Operaatorite leviala oleme oma rongidega mõõtnud nii iseseisvalt kui ka koostöös operaatoritega ning tuleb kiita nii Elisat kui EMTd, kes on üles näidanud suurt huvi selle osas, et raudteepiirkonnad üle Eesti oleks kaetud hea mobiilsidega. On aga tõsi, et kuna raudtee läbib kilomeetrite ulatuses tihti piirkondi, kus puudub püsiasustus (metsad, sood), siis neil hetkedel on loogiline, et sidekatkestusi ka tuleb. Aga kui me räägime protsentuaalselt, siis näiteks Tallinna-Tartu ekspressrongil esineb seda rongi 2 tuni ja 15 minuti sõiduaja jooksul kokku 10 minuti hulgas.

Mobiilside kvaliteet 120 kilomeetrit tunnis liikuvas metallkerega sõidukis on kindlasti väljakutse sideoperaatoritele, ent see on probleem taas vaid eelpool kirjeldatud kohtades. Kindlasti saab siin täpsemat tagasisidet anda ka sideoperaatorid ise.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles