Elron: meil on piisavalt palju ronge

Rivo Veski
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Elroni rong Pärnus Raeküla raudteejaamas. Pildil Norbert Kaareste.
Elroni rong Pärnus Raeküla raudteejaamas. Pildil Norbert Kaareste. Foto: Urmas Luik

Kuigi suvel on reisimine Eesti-siseselt sagenenud ning rongides läheb aina kitsamaks, kinnitab Elron, et rongipark on mõistliku suurusega.

Rongide täituvusega seoses tegime lugejate poole üleskutse, kus palusime loetleda kõige rohkem täituvaid reise ja nende väljumiskellaaegu. Märgiti Viljandi-Tallinna suunda, kus möödunud pühapäeval olevat isegi hoolimata haakekoosseisust (2+4 vagunit) istumiskohtadest puudus ja reisijatel tuli seista püsti.

Mainiti ka Pärnu ja Tallinna vahelisi ronge ja just pühapäevaseid. Pühapäeval olevat Pärnu-Lelle vahelisel lõigul paljud reisijad sõitnud ilma piletita, kuna piletimüüja ei mahtunud püstiseisnud reisijate vahel liikuma.

Nimetati ka argipäevaseid ja -õhtuseid Tallinna-Rapla väljumisi, pühapäevaõhtuseid Viljandist ja Tartust liikuvaid ronge.

Viljandist reisijad leiavad ka, et liinile oleks tarvis veel üht õhtust väljumist.

Elroni müügijuhi Norbert Kaareste sõnul võttis aprillikuus kaotatud neljavaguniline diiselrong võimaluse pikendada Tartu liini reedeti ja pühapäeviti – päevadel, mil nõudlus tavapärasest suurem on. «Samas oleme Tartu liinil taganud igapäevaselt neljavaguniliste rongidega teeninduse, ehk pakume reisi kohta 425 kohta, millest pooled on istekohad,» tõi Kaareste välja.

Statistika kõneleb Kaareste sõnul aga sellest, et ülerahvastatus ei ole suureks probleemiks vaid jääb täiesti normaalsetesse piiridesse - igapäevaselt teenindab rongifirma üle 200 reisi, millest nõudlus ületab istekohtade arvu viie protsendi puhul. «Seega teenindab riigisisest reisirongiliiklust optimaalse suurusega rongipark ning murekohti on vaid mõnel liinil,» ütleb Kaareste.

Suveperiood moonutab Kaareste sõnul mõnevõrra tavaolukorda. «Siis (suvel – toim.) reisivad väga paljud inimesed puhkuste ajal ning pikamaa-rongiliinidel on ka sellevõrra rohkem inimesi. Samas meie park on ostetud aastaringseks teenindamiseks ning jälgime aastapõhist nõudlust,» märgib Kaareste.

Viimast poolaastat analüüsides nendib Kaareste, et kõige suurem istekohtade puudus on esinenud reede ja pühapäeva õhtuti Tartu ja Viljandi liinidel.

«Kui bussijaamas on antud aegadel bussipileti ostmine alati võimatu olnud, sest reisid on välja müüdud, siis rongidesse eelmüük piiratud ei ole, sest rongides on ka seisukohad. Ning kuna reisirongiga reisimine on jätkuvalt soodsaim valik Eestis, siis jäävad need reisid püsivalt populaarseks, just kahel eelmainitud põhjusel,» leiab Kaareste.

 
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles