Ostjad kahtlustavad kaupmehi hindadega manipuleerimises

Triin Ärm
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toodete eest tuleb maksta.
Toodete eest tuleb maksta. Foto: Panther Media

Kõige rohkem kurtsid Tarbija24 lugejad ekslikute sooduspakkumiste ja valedesse kohtadesse paigutatud hinnasiltide üle, sest need meelitasid kliente ostma sooduspakkumiste asemel tavahinnaga tooteid.     

«Juba mitmendat korda oleme perega ostlemisel sattunud sama müügitehnika peale. Kliente meelitatakse kaupu ostma «sooduse» all, ladudes segalavadele erinevate kampaaniahindadega tooteid ning poetades samal ajal nende sooduskaupade vahele ka üks suvaliselt valitud analoogtooteid, mille hind on oluliselt kallim, sisuliselt tavahind. Seda hinda ei ole aga soodustoodete juures kuskil välja toodud,» kirjutas toimetusele lugeja. 

«Rimis oli kassade juurde välja pandud erinevate soodushindadega karastusjoogid. Nende hinnaskaala oli 35–85 eurosenti. Pool korvi oli täis laotud aga Bottle Greeni maitsevett, mille hinda polnud kuskil näha ning kassas selgus, et pudeli hinnaks oli 1,39 eurot,» tõi lugeja seda olukorda illustreerivaks näiteks.

Rimi Eesti Foodi pressiendaja Katrin Batsi sõnul on toidujaekaubandus väga kiire tempoga äri, kus teenindajate iga töötund on tihedalt täidetud. Samuti tuleb konkurentsitihedal Eesti turul kõvasti pingutada ja eripakkumisi teha, et nõudlikule kliendile meele järgi olla.

«Just neil põhjustel julgen kinnitada, et kliendi poolt ebaausaks müügitehnikaks nimetatud skeemi ei ole meil kindlasti kasutusel,» ütles Bats ja lisas, et sedasorti ärimudel ei oleks ka pikas plaanis väga tõhus, sest tarbija on tema hinnangul tark ning oskab väga hästi hindu jälgida.

«Pigem võib midagi taolist juhtuda ekslikult, sest kampaaniapakkumisi on iga päev sadu,» tõdes pressiesindaja. «Nende väljapanekul võib teenindaja vahel tõesti eksida, ent seda kindlasti mitte tahtlikult,» rääkis ta ning lisas, et kellegi huvides ei ole kutsuda esile kliendi pahameelt.

Klient maksab toote ees olnud hinna

Tarbija24 toimetusele kirjutas ka Rimi sooduspakkumistega tekkinud segaduse lahendusega rahul olnud klient. «Minul on Õismäe Rimist kaks head kogemust,» rääkis ta. «Võtsin toote, millele oli kirjas soodushind. Kassas selgus aga, et soodusaeg on läbi. Minu väite peale, et ainult sooduse pärast ma seda osta soovisin, tegi poe admin ümberarvestuse ning mina saingi soovitu soodushinnaga,» kirjeldas lugeja Rimi toidupoes tekkinud olukorda. «Minu arust ongi vist selline seadus, et ostja peab saama tooted riiulil märgitud hinnaga. Kui soodushinna silt on vahetamata, on see kaupluse probleem,» rääkis lugeja ning lisas, et oma nõudmistele tuleb kindlaks jääda.

Talle vastanud Batsi sõnul on kampaaniahinnasiltide vahetamine teenindajate jaoks igapäevane töö. «Nagu varem mainitud, neid tuleb vahetada pea iga päev ning on üsna inimlik, et vahel võib mõni neist kahe silma vahele jääda,» jagas ta selgitusi.«Me mõistagi pingutame, et seda ei juhtuks. Küll aga oleme Rimis võtnud vastu otsuse, et kui meie süül on hinnasilt jäänud vahetamata, saab klient toote just selle hinnaga, mida ta riiulil toote ees nägi. Vaatamata sellele, et seadus seda ette ei näe ning kohustab kaupmehe vaid toote kliendilt tagasi ostma,» ütles Bats.

Lugejatel oli valesti paigutatud soodushindades osas veelgi küsimusi. «Rimis oli pudelioriginaalil soodustus, mille silt oli pandud purkide ette. Kuskil polnud kirjas, et soodustus kehtib vaid pudelite kohta. Ega kassas tõesti ei viitsi enam paari euro pärast asja ümber vahetama minna, kui see tõsiasi selgub. Lihtsalt rohkem neid ei külasta,» kirjeldas lugeja Rimis juhtunut.

Veel ühe lugeja sõnul ostsis ta Rimist paar nädalat tagasi Gliss Kur Million Gloss juuksemaski, mille hind oli toote all paiknenud sildil kaks eurot sentidega. «Vaatasingi, et päris hea soodukas,» kirjeldas lugeja oma emotsioone. «Kassas imestasin, et misasja, kui hinnaks tuli neli-viis eurot,» rääkis lugeja, kes ei hakanud üsna pika järjekorra tõttu toodet tagasi viima. «Aga pärast läksin tagasi ja vaatasin koodi üle,» selgitas lugeja, kelle sõnul oli sooduspakkumine juuksemaskide all, aga kehtis hoopiski eemal asuvale Gliss Kur Million Glossi õlile. «Ja seal on ennegi probleeme olnud sellega, et sooduspakkumise silt vale toote all. Aga noh mis teha, ise olen süüdi, kui ei kontrolli,» rääkis lugeja Rimis tekkinud olukorrast.

Rimi pressiesindaja sõnul oleksid pidanud viimased kaks klienti küsima soodustust ka toodetelt, mille ees nad soodushinda nägid ehk käituma samamoodi nagu Õismäe Rimit külastanud klient. «Rimis oleks see müüdud just selle hinnaga, mida klient riiulil nägi,» kinnitas Bats.

Riknenud toidule ei panda soodushinda

Lugejad kurdavad aga ka Selveri sooduspakkumiste üle. «Selveris oli kord, nii aasta tagasi, Eesti juustule soodustus. Silt oli aga ripakil ja 65eurose soodushinna alt paistis välja vana hind,» rääkis lugeja. «Üllatus, üllatus – see oli 65 eurot,» ütles sellele ka saalitöötaja tähelepanu juhtinud inimene. Lugeja sõnul võttis saalitöötaja tigeda näoga soodussildid ja kadus tagaruumidesse. «Olen kindel, et minu lahkudes poest pandi see silt tagasi,» kirjutas lugeja.

«Vabandame, kui taoline olukord tõepoolest aset leidis ja teenindaja hinnasilti ära ei vahetanud,» vastas lugejale Selveri sisekommunikatsiooni spetsialist Piret Putko, kelle sõnul ootab Selver sellist tagasisidet kohe, et eksimuse korral kaupluses hinnasildid üle kontrollida.

Teine lugeja uuris, miks müüb Selver kollase sildi järgi tuntud «hea hinnaga» köögitooteid, kui kodus ampsates selgub, et salat on hapuks läinud. «Siis vaatad pakilt, tõesti on tänane kuupäev. Kui nad ei suuda ka viimasel päeval kvaliteeti tagada, siis korjaku need müügilt ära või pangu juurde silt «jälgi kuupäeva». Siis ma vähemalt tean, et riskin pahaks läinud toote ostmisega,» kommenteeris pettumuse osaks saanud lugeja.  

«Kindlasti ei panda soodushinda kaupadele, mis on riknenud,» vastas Putko, kelle sõnul peab ka sama kuupäevaga toode olema kvaliteetne. «Sellise juhtumi korral, kui klient saab ebakvaliteetse toote, palume pöörduda kaupluse infoletti, kus antakse raha tagasi või uus kaup,» selgitas ta. Putko lisas veel, et see annab võimaluse kontrollida üle ka teised sama partii tooted. «Kõikidele Selveri Köögi toodetele tehakse pidevalt kvaliteedikontrolli ja jälgitakse tarneahelat,» lisas Putko. 

Veel üks lugeja uuris Selveri hindade kohta. «Selveris on superhinnad, kus ühe pakkumisena on Jacobs Krönung Golden 52 protsenti soodsam ehk 3.59 eurot, normaalhinnaks on aga 7,79 eurot,» rääkis lugeja. «Ma pole aga kunagi näinud neil seda nii kalli hinnaga müügil,» mõtiskles ta.

Lugejale vastanud Putko sõnul tõstis tootja tõepoolest alates juulist selle kohvisordi hinda, mistõttu on selle toote normaalhinnaks nüüd 7,59 eurot. «Tõime toote kampaaniasse,  et pakkuda Jacobsi kohvi joojatele leevendust hinnatõusule,» kommenteeris ta lugeja kirjeldatud olukorda. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles