Rahaautomaat neelas kliendilt suure summa

Rivo Veski
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eesti Pangaliidu andmetel töötavad Eesti pangad ja pangaautomaadid tavapäraselt.
Eesti Pangaliidu andmetel töötavad Eesti pangad ja pangaautomaadid tavapäraselt. Foto: Marko Saarm / Sakala

Saaremaal Tagaveres elav väikeettevõtja Maria jäi Swedbanki automaati tehtud sissemaksel ilma umbes 250 eurost.

Kui naine oli raha sisestanud, manas automaadi ekraan ette kirja, et rahalugeja ei toimi ning et tehingut ei ole võimalik teostada, vahendab ajaleht Meie Maa.

Kupüürid oli masin aga alla neelanud, mida kinnitas ka tehtud konto väljavõte - raha arvele ei jõudnud.

Naisterahvas proovis huvi pärast sisestada kaart veel korra, et saada teada, kas ehk ajast ja arust pangaautomaat annab kohe rikketeate. Ei - masin oli probleemideta taas valmis raha vastu võtma.

Swedbanki pressiesindaja Mart Siilivask selgitas, et tehnikaga ei saagi 100-protsendilist töökindlust tagada. «Teeme oma koostööpartneri Hansabiga (meie automaatide hooldaja) kõik selleks, et taoliste rikete puhul saaks masin kiiresti töökorda. Tõrgete põhjused võivad peituda näiteks katkenud internetiühenduses või mõne masinaosa väsimises kuni kõige sagedasemate juhtumiteni – kliendid sisestavad koos rahaga masinasse võõrkehi,» selgitas Siilivask.

«Mis puutub nüüd antud juhtumisse, siis pean vajalikuks selgitada meie protseduuride tagamaid. Nimelt, kui meile tuleb kliendi kaebus, siis oleme majasiseselt paika pannud juhtumi lahendamiseks kümme tööpäeva (väga harva, kui menetlemine nii kaua aega võtab – tavaliselt läheb selleks kuni kolm tööpäeva),» lisas Siilivask.

«Taolisi juhtumeid tuleb ikka ette ja nende menetlemine võtab aega – kõigepealt vaadatakse üle masina elektrooniline logi ning seejärel lähevad masina juurde meie palvel meie koostööpartnerid Hansab ja G4S (alati kahekesi, et välistada igasugune võimalik vargus jne), kes vaatavad masina füüsiliselt üle ning loevad üle ka kassetid, kuhu masin raha paigutab,» märkis Siilivask ning lisas, et selle järgselt kantakse raha kliendi kontole tagasi, kui kassetist ülejääk leitakse.

«Antud juhtumi puhul palus meie klienditeenindaja juhtum vaidlustada (selle põhjal alustatakse menetlemist). Kahjuks ei osanud klient esialgu öelda isegi umbkaudset summat ja sellest tekkis ka väike viivitus. Järgmise kõne ajal sai summa umbkaudu paika ja vaidlustus esitatud,» ütles Siilivask.

«Elektroonilise logi järgi selgus, et tehing ebaõnnestus rahalugeja vea tõttu ja sisestatud kupüüride arv fikseeritud ei olnud. Ei olnud fikseeritud ka nende kupüüride, mis lähevad kassettidesse, arv. Kassetti läinud kupüüride arv sai fikseeritud 28. juuli pärastlõunal, kui masinale tehti tühjendus. Seejärel tehti masina kassa inventuur, mille tulemusena leiti kassetist ülejääk 205 eurot, mis 29. juulil kliendi kontole kanti. Veel kord vabandan kliendi ees,» edastas Siilivask.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles