Reis, mis oleks võinud saatuslikult lõppeda

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Antalya rand.
Antalya rand. Foto: AP/Scanpix

Venekeelse nädalalehe Den za Djnom toimetusse pöördunud Valeri ja tema abikaasa jaoks osutus Tez Touri korraldatud reis Türki unustamatuks – kahjuks aga sugugi mitte heas mõttes. 

Nimelt ootas neid puhkuse lõpus lausa eluohtlik sõit, kui bussijuht roolis tukkuma jäi. 

Väljasõit hotellist Antalya lennujaama oli kavandatud kella kuueks hommikul.  Reisijatele tuli järele mikrobuss. Lisaks neile oli bussis ka reisikorraldaja Tez Touri esindaja, kes pidi vastutama reisijate ohutuse ja mugavuse eest. 

Abielupaar seadis ennast sisse otse bussijuhi taha, kus tahavaatepeeglist oli võimalik teda hästi näha – just see nende elu sisuliselt päästiski. 

Sõidu ajal märkasid reisijad, et bussijuht paneb tihti ja üsna pikaks ajaks silmad kinni ning buss kipub kohati kõrvale kalduma ja osaliselt vastassuunavööndisse sattuma. Kui Valeri selle kohta reisisaatjale märkuse tegi, ütles too bussijuhile midagi türgi keeles, ent viimane pani vaid päikeseprillid pähe ja jätkas sõitu. 

Päikeseprillide tõttu polnud bussijuhi silmi enam muidugi näha ning reisijad ei suutnud enam kuidagi lõdvaks lasta. Ja õigesti tegid – mõne aja pärast kaldus buss ühtäkki tugevalt kõrvale. Valeri abikaasa suutis bussijuhi karjuma hakates ja teda õlast lükates üles äratada ning õnneks ärkas ta enne, kui oleks võinud toimuda avarii. 

Valeri nõudis seejärel bussijuhilt, et ta võtaks vähemalt päikeseprillid eest. Seejärel tuli neil pingsalt jälgida, ega ta uuesti tukkuma pole jäänud, ent ülejäänud sõidu ajal kaldus buss veel kahel korral järsult kõrvale. 

Järgnes tehniline peatus, kuid seegi ei teinud bussijuhti ärksamaks. Valeri palus, et bussijuht asendataks või et nad istutataks ümber teise bussi peale, kuid tema palvele ei vastatud. Nii tuli bussijuhti veel mitmel korral üles äratada. 

Lennujaama jõudes said reisijad Tez Tourilt tagasisideküsitluse, kuhu Valeri loomulikult ka oma bussijuhti puudutava kaebuse kirja pani. Tallinna naasnud, teavitas ta reisifirmat sellest ka kirja teel, ent vastust seadusega ettenähtud aja jooksul ei tulnud. Kui ta siis uuesti Tez Touri peakontorisse pöördus, sai ta juba samal päeval kirja, kus teatati bussijuhi vallandamisest. Ent see vastus klienti ei rahuldanud. Täpsemalt oli talle saadetud kiri järgmine: 

«Austatud Valeri! Kõigepealt täname teid meile saadetud info eest! Tez Tour vabandab siiralt juhtunu pärast. Kogu informatsioon edastati Tez Touri Antalya kontorisse ja bussijuht vallandati samal päeval. Meie praktikas on tegemist esimese sellise juhtumiga, kuna Tez Tour suhtub personalivalikusse väga tõsiselt. Austusega, Tez Tour Eesti.»

Imekombel ellu jäänud reisijat hakkas huvitama: kas bussijuht vallandati tolle hirmsa sõidu päeval või alles siis, kui oli laekunud kaebus? Ja kas tegelikult ka ikka vallandati? Lisaks oli Valeri oma kirjas palunud anda hinnang nendega sõidu ajal kaasas olnud reisiesindaja käitumisele, kuid seda ei tulnud. Ning kui ta reisibüroosse helistas, keelduti temaga rääkimast ning hiljem enam ühendust ei võetud. 

«Minu meelest seab Tez Tour nii kohaliku esindaja kui ka Tallinna töötajate näol ohtu nii turistid kui ka teised inimesed, kes võisid tol hetkel olla teel vastassuunavööndis. Me soovime aru saada: millist vastutust kandis bussijuht ja millist vastutust meie reisiesindaja Türgis. Minu hinnangul ei edastanud Tez Touri Tallinna töötaja mitte midagi Antalya kontorisse ja minu kaebust ignoreeriti,» rääkis ta.

Den za Dnjomi kommentaaripalve peale selgitas firma tegevdirektor Tatjana Arhipova, et Tez Touri transfeeridega Türgis tegeleb kokku umbes 30 inimest ja personalivalikule pööratakse seejuures suurt tähelepanu. «Tez Touril on partnerlussuhted rea ülikoolidega Ukrainas ja Venemaal, mille turismierialade lõpetanute seast tehakse valik. Töötajate valiku viivad läbi tippjuhid vastavuses Tez Touri üldpõhimõtetega ja lõppkokkuvõttes valitakse välja vaid 1/4 kõikidest kandidaatidest.»

Samuti selgitas ta, et töötajad valmistatakse enne tööle asumist põhjalikult ette, õpetatakse välja. Lisaks läbivad Arhipova sõnul nii giidid kui bussijuhid alates 2014. aastast igal kevadel professionaalse kvalifikatsiooni alaseid seminare ja treeninguid.

Bussijuhist rääkides märkis firma tegevdirektor, et kõik bussijuhid läbivad iga-aastase kontrolli ja ettevalmistuse ning ka probleemsete olukordade lahendamise koolituse. Lisaks on bussid tema sõnul varustatud kiiruse kontrolli seadmetega, GPS ja videovalve süsteemiga. 

«Hoolimata sellest tuleb vahel ette probleemseid olukordi. Me oleme antud olukorra suhtes võtnud ette meetmed, juht vallandati samal päeval veel enne kirjaliku kaebuse saabumist reisijalt. Tez Tour vabandab siiralt juhtunu pärast,» lisas ta.

Kui ajaleht palus anda adekvaatne hinnang reisijatega bussis kaasas olnud reisiesindaja käitumisele, vastas Arhipova: «Giid hindas ohutaset adekvaatselt ja jälgis tähelepanelikult juhi tegevust. Teiste transfeeril viibinud reisijate käest ei ole kaebusi laekunud. Teeme ka edaspidi tööd oma teenuste kvaliteedi parandamiseks.»

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles