Kümme soovitust telefoniga avalikus kohas rääkimiseks

Liis Velsker
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Telefoniga avalikus kohas rääkimine.
Telefoniga avalikus kohas rääkimine. Foto: Panther Media / Scanpix

Olgugi et ametlik telefonietiketi kuu oli juuli, tasub head soovitused ja näpunäited viisakaks telefonisuhtluseks üle korrata ka augustis.

Enamik meist lülitab kinno või teatrisse minnes telefoni hääletu peale, et mitte häirida samas ruumis viibivaid kultuuri nautijaid. Sama oluline kui arvestada kaaskodanikega teatrisaalis, on tähele panna teisigi viisakusreegleid avalikus ruumis telefoniga suhtlemisel.

Samsung Electronics Baltics telekommunikatsioonijuhi Maris Kikansi sõnul on suurem osa soovitustest iseenesestmõistetavad ning ei nõua ülemäärast pingutust. Alljärgnevalt jagabki ta mõned näpunäited, mida avalikus kohas mobiiltelefoni kasutamisel võiks arvesse võtta.

1. Viisakas kõnepruuk

Viisakas kõnepruuk kehtib kahtlemata igas olukorras, mitte ainult telefonivestluses. Parima mulje jätab inimene endast siis, kui kõneleb selgelt ja kõlavalt, kasutades korrektset sõnavara ja grammatikat. Kiirustav, segane ja slängiga rikastatud kõnemaneer pole sobilik vestluskaaslase suhtes ning jätab ükskõikse mulje.

2. Positiivne olek

Avatud mõttelaadi ja elujaatava inimesega on alati nauditavam suhelda kui teravalt kõneleva ebameeldiva tüübiga. Olles teiste mõtete ja arvamuste suhtes avatud, vastavad teised sulle samaga.

3. Austa vestluskaaslase aega

Kui kõne ajal selgub, et pead otsekohe millegi ootamatuga tegelema, ära jäta vestluskaaslast pikaks ajaks telefoni otsa ootama. Tee oma toimetused võimalikult ruttu ära ning vabanda viisakalt viivituse pärast.

4. Täielik tähelepanu

Üks lugupidamise näitamise viise on ka see, kui vestluse ajal ei tegeleta kõrvaliste asjadega. Seega telefoniga rääkides ära loe lehti ega surfa internetis, sest jutukaaslane saab aru, kui oled mõtetega mujal.

5. Austa inimesi

Väldi telefoniga rääkimist poekassas, pangas või restoranis, kui peaksid hoopis tähelepanu pöörama teenindajale. Hinda ka inimeste privaatsust ning ära kuula pealt võõraste telefonivestlusi ega tee avalikus kohas kuulsustest pilte.

6. Arvesta ümbritseva keskkonnaga

Ürita mitte pidada liftis või ühistranspordis valjuhäälseid telefonidiskussioone, kus arutad sõbraga inimeste eraelu või tundlikke tööteemasid. Ühest küljest tüütad sa inimesi, kes ei saa ka mujale liikuda, teisalt pead arvestama ka sellega, et su saladused võivad jõuda valedesse kõrvadesse.

7. Käitu liikluses ohutult

Kindlasti unusta telefoni näppimine, sõnumite saatmine ja helistamine liikluskeerises (ka jalakäija ja ratturina). See seab ohtu sinu ja kaasliiklejate turvalisuse.

8. Lülita mobiil välja

Igapäevaelus tuleb ette olukordi, kui on parem telefon välja lülitada. Näiteks tööintervjuul, olulisel ärikohtumisel, kontserdietendusel ja kinoseansil. Hääletu režiimi kasutamine alati ei aita, sest helendav ekraan võib ikka teisi häirida.

9. Häirimata söögikorrad

Üksi väljas einestades on telefoni kasutamine ja kõnede tegemine andestatav, ent kui oled koos kaaslastega, paned sa nad niimoodi lihtsalt ebamugavasse olukorda.

10. Telefon kui visiitkaart

Enne taustapildi, mobiilihelina ja -katte valimist mõtle hoolikalt läbi, kas need on ikka igaks situatsiooniks korrektsed. Kui sul on häbi näidata telefoni vanaemale või ülemusele, siis pole see ülesanne sul õnnestunud. Samuti on kummaline, kui su helin avalikus kohas naeruturtsatusi esile toob. Hoia oma telefoniga väljapeetud joont.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles