Kas hotellivahetuse eest peaks maksma?

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

Kõigi eelduste kohaselt peaks viietärnihotell märkega «kõik hinnas» olema kõigi mugavustega koht suurepärase teenindusega ehk siis garanteerima muretu puhkuse. Kuid mida peaksid teadma reisijad, kelle ootused selles suhtes pehmelt öeldes ei täitunud? 

Natalja ja tema pere jaoks oli Türgi reis rikutud juba päris algusest – sellest hetkest, kui nad majutati hotelli, kirjutab venekeelne nädalaleht Den za Dnjom. 

«Esimene asi, mis tekitas hämmingut, oli katkine rõduuks, mida ei saanud kinni panna. Seejuures oleks rõdule saanud vabalt ronida maja all asuvate poekeste katuselt ja ka ühelt rõdult teisele ronida poleks olnud kuigi raske,» jutustab ta. 

Kuid sellega ebameeldivad üllatused ei lõppenud. Hommikusöögi ajal ei olnud neil isu süüa, sest toidunõud olid mustad. Ent ka söök polnud teab mis kutsuv – selgus, et head toitu oleks saanud vaid täpselt hommikusöögi alguseks kohale tulles, hilisematele tulijatele polnud enam midagi värsket jäänud. «Toit oli liiga piprane ja soolane ning tundus, et sellega püüti varjata halvaks läinud toidu maitset. Kohv ja kakao meenutasid aga pigem värvitud vett, mida oli võimatu juua,» lisab Natalja. 

Lisaks selelle oli toas pärast koristamist kohutav suitsuhais. Tubakasuitsust oli läbi imbunud kõik: voodipesu, kardinad ja isegi reisijate isiklikud asjad. Kui täiskasvanud said veel sellega kuidagi hakkama, siis lapsel oli toas raske hinnata ja ta ei suutnud seal kaua viibida. 

Ka teenindus jättis selles hotellis soovida. Teenindav personal ei reageerinud reisijate kaebustele ning võis neile koguni halvasti öelda. 

Oma raha eest saate kõike 

Tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna spetsialist Epp Joala sõnas, et kui hotell ei vasta lepingus fikseeritud tingimustele, tuleb kõigepealt pöörduda oma reisifirma kohaliku esindaja poole, kes peaks vastavalt reageerima. 

Nii Natalja tegigi, kuna tema perel polnud vähimatki soovi sellistes tingimustes oma kahenädalast puhkust veeta. Kaebustele reageeriti ja pere majutati ümber neljatärnihotelli ja seejuures lisatasu eest. «Lisaks 300-eurosele lisatasule hotellivahetuse eest võeti meie jaoks 35 eurot kolimise eest. Säh sulle «kõik hinnas»!»

Ent õnneks hotellivahetus siiski päästis perekonna hädast välja. Neljatärnihotell osutus palju paremaks ja asus koguni merele lähemal. Kuid küsimus on selles, kas nad oleks pidanud ikka selle eest juurde maksma? 

Novatoursi avalikkussuhete juhi Olev Riisbergi sõnul on kliendil õigus vahetada hotelli ilma täiendava tasuta juhul, kui reisifirma esindaja hinnangul ei vasta hotellituba tõepoolest hotelli kirjeldusele ja kategooriale. 

Kuid see variant töötab vaid põhjendatud kaebuste korral: mittetöötav dušš või tualett, tuba ei koristata jms kaebused. 

Kui hotellituba lihtsalt mingil subjektiivsel põhjusel ei meeldi, võidakse vabade tubade olemasolul vastu tulla ja tuba ära vahetada. Ent hotellivahetuse puhul tuleb sel juhul kindlasti juurde maksta. 

Ent mida teha siis, kui vastuseks kaebuse peale kuulevad reisijad vaid seda, et vabu tube teistes hotellides ei ole või et reisifirma keeldub ilma lisatasuta hotelli vahetama? 

Sellisel juhul soovitab Epp Joala fikseerida kõik rikkumised. Pelgalt fotode abil on võimatu midagi tõestada, sest te ei saa tõestada, kus ja millal need olid tehtud. Tuleb loetleda kõik kõrvalekalded lepingus sätestatust ja võtta neile reisifirma esindaja allkiri. 

Kui reisifirma esindaja ei nõustu rikkumistega tutvuma ja nende nimekirja koostama, tuleb sellest teavitada reisifirma peakontorit, kas või elektronposti teel. Te peate loetleme kõik oma kaebused ja märkima, et juhul, kui reisifirma esindaja teid ei külasta, fikseerite iseseisvalt kõik kõrvalekalded lepingust.

Dokumendi abil, mis loetleb kõik rikkumised, saab reisilt naastes juba nõuda oma lisakulude kompenseerimist.

Nataljal paraku kompensatsiooni saada ei õnnestu, sest enne hotellivahetust kirjutas ta alla reisiesindaja antud paberi kaebuste puudumisest. 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles