Täna avatakse Taanis esimene «tasuta» supermarket

Triin Ärm
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toidupood.
Toidupood. Foto: Margus Ansu

Õige pea saavad Kopenhaagenis ostlejad võimaluse viia toidukaup poest koju täiesti tasuta, kui nad on nõus andma kauplusest ostetud toodetele tagasisidet.

Idee autori sõnul muudab see ostlemiskogemuse lõbusamaks, vahendas Local. Näiteks kui teed pildi krõpsupakist ja postitad selle Instragrami, võid lahkuda poest sama pakiga selle eest tasumata. 

Selline ongi täna Frederiksbergis avatava poe põhimõte. Freemarketis võivad registreeritud kliendid vahetada sotsiaalmeedias või kliendiküsitluses antud ülevaate vastu kümme tasuta toodet kuus.

Inglise keeles nimetatakse sellist müügitaktikat terminiga «tryvertising» See soodustab klientide seas uute toodete proovimist. Freemarketi looja Simon Taylori sõnul aitab selline turundus luua positiivset sidet tarbija ja kaubamärgi vahel.

«Kui oled meie kaupluse klient, luuakse sinu kohta profiil, mis annab sinu kui tarbija kohta erinevat infot. Nii saavad ka eri kaubamärkide esindaja lisada poe kodulehele tooteid, mis on suunatud kindlatele sihtgruppidele, kes poodi külastavad,» ütles Taylor. «Erinevad kaubamärgid jagavad oma tooteid tasuta, mille järel tarbija annab neile tagasisidet, kas küsitluse, Instagrami postituse või mingil muul viisil,» selgitas ta.

Freemarketid on seni veebipõhiselt töötanud ligi aasta. Esimese nn füüsiliselt kujul olemasolev pood avataksegi täna. Taylori sõnul ei tasu klientidel arvestada harjumuspärase poekülastamise kogemusega. 

«Sa ei saa minna Frederiksbergis poodi ja võtta kõike mida süda lustib ja seejärel lahkuda. Iga ost tuleb teha veebi kaudu. Seega jätkub suures osas ka veebipõhine süsteem, lihtsalt Frederiksberg saab olema füüsiliselt olemasolev koht, kus tooted on ka riiulitele välja pandud.»

Taylori sõnul hakatakse Freemarketis müüma igal kuul umbes 40–50 toodet ning uusi ja tuntud tooteid on enam-vähem ühe palju. «Idee eesmärk on pakkuda klientidele võimalust proovida tooteid ja anda neile oma tagasiside enne, kui nad neid traditsioonilisest supermarketist ostma lähevad,» rääkis ta.

«Me tahame muuta reklaami ja turunduse lõbusamaks,» ütles Taylor. «Taani avatav pood on esimene, nn testpood. 2015. aastal plaanime avada sarnased marketid ka Rootsis ja Soomes ning 2016. aastal Inglismaal,» rääkis Taylor.

Ta lisas, et Taanis poe avamine oli neile väljakutse, sest tootjad olid väga konservatiivsed. «On raske selgitada uusi ideid, sest enamik ettevõtteid jätkab lihtsalt samade tegevustega, mida nad on teinud viimased 20 aastat,» tõdes ta.

Freemarket küsib oma liikmetelt 19 Taani krooni ehk 3,4 dollarit kuus, et katta poe kulud. Praeguseks on soovinud poe kliendiks hakata juba umbes 15 000 inimest. Neist 5000 on kontakteerunud Tayloriga viimase kolme päeva jooksul.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles