Lugeja küsib: kas reisijal on lennuki rehvi purunemisel õigus hüvitist nõuda?

Liis Velsker
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Estonian Airi eilne hädamaandumine.
Estonian Airi eilne hädamaandumine. Foto: Karli Saul

«Sooviks teada, kas lennuki rehvi purunemisel, nagu juhtus eile Estonian Airi Amsterdami suunduma pidanud lennukiga, on pardal olnud reisijatel õigus nõuda mingit kompensatsiooni? Mida selleks tegema peaks? Kas varem on sellistel juhtudel hüvitist nõutud?» uuris lugeja.

Vastab tarbijakaitseameti avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski:

Kõik tehnilised rikked ei ole erakorralised ning iga tehnilist riket tuleb eraldi dokumentaalsete tõendite põhjal hinnata. Samuti ei pruugi antud lennu puhul tehniline rike olla erakorraline, kui see näiteks oli tingitud asjaolust, et purunenud rehv oli juba eelnevalt kahjustatud ning oleks tulnud varasemalt välja vahetada.

Seega, omamata täna lõplikku seisukohta, kas tegemist oli tegelikult tehnilise rikkega või mitte, on tarbijal võimalus alati pöörduda lennuvedaja ja ka tarbijakaitseameti poole.

Enamik tarbijakaitseameti lennureisijate õiguste kaebuseid on seotud tehniliste riketega ning umbes neljandikul kordadest on leitud, et tehniline rike ei ole käsitletav erakorralisena ning tarbijal on õigus saada hüvitist.

Lennureisija õiguste kohta saab lisaks lugeda siit.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles