Ministeerium ei nõustunud tihedama laevagraafikuga

Merike Teder
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Praam Virtsu sadamas.
Praam Virtsu sadamas. Foto: Urmas Luik

Majandusministeerium lükkas tagasi Saaremaa Ettevõtjate Liidu (SEL), Saaremaa Omavalitsuste Liidu (SOL) ja SA Saaremaa Turism kirjaliku ettepaneku jätkata ka sügiskuudel Kuivastu-Virtsu liinil tihedama graafikuga.

Saaremaa ettevõtjad saatsid majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile 27. juunil kirja, milles avaldasid muret, et sügisest muutub praamiliiklus taas hõredamaks ja see omakorda halvendaks nii ärikeskkonda kui ka üldist inimväärset elukorraldust, kirjutab Meie Maa.

Avalikus pöördumises viidatakse, et juba kolmandat aastat käib tulemusteta arutlus selle üle, millises mahus peaks riik tellima sügishooajaks praamireise Kuivastu-Virtsu liinile. Pöördujad leiavad, et tunni ja kümne minuti pikkune ooteaeg on liig mis liig ega rahulda seetõttu saarte kogukonna vajadusi septembris ja oktoobris. Oma seisukoha toestamiseks saatis SEL ministeeriumile üleveo statistika, mille järgi on reisijate arv tõusnud eriti järsult 2013. aasta sügisel.

Ministeeriumi asekantsler Ando Leppiman tänas pöördumisele saadetud vastuses lahkesti Saaremaa ettevõtjate seisukohtade tutvustamise eest, ent meenutas ühtlasi, et ministeerium opereerib riigieelarve ehk maksumaksja rahaga, mis paneb piirid võimalustele praamiliiklust parandada.

Ministeerium jälgib Leppimani kinnitusel aastaringselt hoolikalt nii Virtsu-Kuivastu parvlaevaühenduse sõidugraafikute vastavust nõudlusele kui ka reiside täituvust. Lisaks on ministeerium avaliku teenuse pakkuja ehk Leedo laevaliinifirmaga nii sõidugraafikute kui ka muude Virtsu-Kuivastu parvlaevaühenduse nüansside osas pidevas kontaktis, keda ta ka teavitab sõidugraafikute muutmisega seonduvast.

Lõpetuseks mainib asekantsler, et saareline asukoht seab paratamatult piiranguid ja saarelisusest tulenevaid mõjusid ettevõtlusele ei ole võimalik ühenduse parandamisega täielikult kunagi kaotada. «Kindlasti on saareline asukoht osade majandussektorite jaoks eeliseks. Kinnitame, et MKM on panustanud ja panustab ka edaspidi Eesti suurima saare parvlaevaühenduse hea kvaliteedi tagamisse,» lõpetab kirja Leppiman.
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles