Klienti ehmatas Prismas käivitunud tuletõrjealarm

Piret Lakson
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sikupilli Prisma Tallinnas.
Sikupilli Prisma Tallinnas. Foto: Küllike Rooväli

Teisipäeva õhtul käivitus Sikupilli Prismas tuletõrjealarm, kuid samal ajal poes viibinud kliendi väitel ei teatanud keegi, kas tegemist on valehäirega või mitte.

Prisma poole pöördunud naine oli pahane, et poekülastajaid ei informeeritud sellest, kas tegemist on valehäirega. Ta jättis kaubad ostmata ja kiirustas poest minema.

Naine leidis, et klientide teavitamata jätmine oli väga ebameeldiv ja hoolimatu ning edaspidi võiks Prisma näiteks raadio kaudu poekülastajatele vajalikku infot edastada.

Prisma Peremarketi turundusjuhi Silver Säga kinnitusel ütlesid poetöötajad korduvalt kaupluse siseraadio mikrofoni, et tegemist on valehäirega. «Paraku on siseraadio helitugevus arusaadavatel põhjustel väiksem kui tuletõrjealarmil ning kõik kliendid ei pruukinud seda tõesti kuulda,» tõdes Säga.

Teisipäeval kell 19.30 läks häiresse Sikupilli keskuse keldris üks kilbiruumi andur. «Koheselt tuvastati, et tegu on valehäirega,» märkis Säga.

Ta selgitas, et kuna viga oli katkises anduris, läks süsteem uuesti õige pea häiresse ega lasknud ennast häirest maha lülitada. «Nüüdseks on selle anduriga kõik korras,» kinnitas Säga.

Kui tuletõrjealarm hakkab tööle ning turvateenistus tuvastab, et tegu ei ole valehäirega, alustatakse kohe kaupluse evakueerimist. Kuna aga antud hetkel selgus, et tegemist on valehäirega, ei hakatud Säga sõnul kliente kauplusest välja juhatama.

Tuletõrjealarm võib poodides tööle hakata erinevatel põhjustel. Rimi sisekommunikatsiooni spetsialist Hille Tressumi sõnul on sellisel juhul kõige olulisem häirele operatiivselt reageerimine ehk asukoha ja põhjuse väljaselgitamine.

Kui põhjus on välja selgitatud, tegutseb personal vastavalt ohu astmele. «Kui alarm on käivitunud näiteks ahjus kõrbema läinud kana tõttu ja otsest ohtu töötajatele ega klientidele ei ole, siis ei ole inimeste evakueerimine vajalik,» selgitas Tressum.

Otsese ohu korral töötajad ja kliendid evakueeritakse. Päästemeeskonna või politsei saabudes võivad evakueerimise korralduse anda ka nemad.

Samuti kinnitas Selveri avalike suhete juht Annika Vilu, et alarmi töölehakkamisel näeb turvatöötaja koheselt, kust häire tuleb ning seejärel selgitab välja põhjuse. «Kui põhjuseks on tehniline rike, kutsutakse tehnik, kes probleemi lahendab. Kui põhjuseks on kuumus või suits, siis asuvad kaupluse töötajad koheselt evakueerimist korraldama,» lausus Vilu.

Kaubamaja teenindus- ja personalidirektor Piret Suitsu sõnul on Kaubamajas alarm tööle hakanud vaid evakuatsiooniõppuste ajal. Alarmi helisedes on töötajatel kohustus väljuda majast lühimat ja ohutuimat teed pidi ning ühtlasi peavad nad abistama ja juhatama kliente.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles