Lugeja küsib: kas ID-kaardile kehtib garantii?

Triin Ärm
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
ID-kaardid
ID-kaardid Foto: Aivar Aotäht / Sakala

«Kas ID kaardile kehtib ka garantii? Näiteks kui kiip enam ei tööta, kas saan minna tarbijakaitsesse kahe aasta jooksul või pöörduda politsei ja piirivalveameti poole ja saan sealt uue?» uuris lugeja.

Vastab politsei- ja piirivalveameti pressiendaja Helen Uldrich.

Kui inimesel on tekkinud probleeme ID-kaardi kiibiga, tuleks tal minna politsei ja piirivalveameti klienditeenindusse ning oma mure ära rääkida.

Rikkis kiip saadetakse ekspertiisi, mis annab vastuse vigade kohta. Samuti tuvastab ekspertiis selle, kas kiibi purunemise põhjustas kasutaja või oli kiibil endal n-ö vead küljes.

Juhul, kui kiibi vigastused põhjustas selle kasutaja, tuleb uue kiibi tasu endal kinni maksta, kui aga kiibil tuvastati endal vead, tasub kulud riik.

Kuna kaardi kiip on tundlikud, ei tasu kaarti kanda näiteks pükse tagataskus, mida paraku tihti tehakse, ega hoida mujal kohtades, kus see võiks kahjustada saada.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles