Elron tahab tõsta piletihindu kõikidel liinidel

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Elroni rong.
Elroni rong. Foto: Teet Malsroos/Õhtuleht

Elron esitas majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile avalduse, millega soovib seoses tihendatud sõiduplaani ja kasutuses olevate rongide arvu kasvuga tõsta piletihindu.

Reisirongifirma ettepanekul tõuseks ühest tsoonist teise sõit praegu kehtivalt 1,60 eurolt 1,80 euroni. Viienda tsooni sõitmise hinda soovib Elron tõsta 4 euroni, praegu tuleb selle eest maksta 3,70. Ka avaldab rongifirma soovi tsoneerimata peatuste puhul rakendada kõrgeimat 0,065-eurost sõidukilomeetri tariifi.

«Tulles vastu Eesti erinevate piirkondade klientide ootustele, on Elron tihendanud sõiduplaani selliselt, et inimestel oleks võimalikult rohkem ja võimalikult sobivamal ajal võimalus liikuda nende poolt soovitud sihtpunkti,» selgitatakse ministeeriumile esitatud avalduses. «Lisaks kasutab Elron nn tipptundidel liinidel reisijate vedamiseks maksimaalselt ära kogu olemasoleva veeremi. Arvestades tihedat sõiduplaani ja kasutuses olevate rongide arvu, kasvavad proportsionaalselt reiside arvule ka Elroni kulud klientide teenindamiseks - kasvab elektrienergia ja diiselkütuse kulu, rongkilomeetritelt arvestatav infrastruktuuritasu ja tihedamast töögraafikust tulevalt tööjõukulud rongipersonalile.»

Elroni juhatuse esimees Andrus Ossip ütles, et hinnatõus on tingitud sõiduplaani tihendamisest ja sellega 2015. aastal kaasnevatest suurematest kuludest eelkõige elektrienergiale, diiselkütusele, infrastruktuuritasule ja tööjõule.

«Tulles vastu Eesti erinevate piirkondade klientide ootustele on Elron tihendanud sõiduplaani selliselt, et inimestel oleks võimalikult rohkem ja võimalikult sobivamal ajal võimalus liikuda nende poolt soovitud sihtpunkti,» täpsustas Andrus Ossip. Proportsionaalselt reiside arvule kasvavad tema sõnul ka Elroni kulud klientide teenindamiseks – kasvab elektrienergia ja diiselkütuse kulu, rongkilomeetritelt arvestatav infrastruktuuritasu ja tihedamast töögraafikust tulenevalt tööjõukulud rongipersonalile.

«Rongipileti hind ei pea ega tohigi bussivedajate hinnaga konkureerida, mida me praegu mõningal määral teeme: Elron teenindab hetkel reisijaid kohati bussipiletihinnast isegi 20 protsenti odavamalt, pakkudes samas kiiremat ühendust. Seda ei pea dotatsiooniga kinni maksma kõik ühiskonna liikmed solidaarselt, vaid need, kes reaalselt teenust kasutavad. Piletihinna tõusuga säiliks reisijate panus rongiliikluse kulude katmisele sarnases proportsioonis eelnenud perioodile,» selgitas Ossip ja lisas: «Elron on regionaalpoliitiline ettevõtte, mis töötab dotatsioonil.»

Rongipiletite piirhinnad kehtestab majandus- ja kommunikatsiooniminister oma käskkirjaga. Olenevalt sellest, kas ja millal see toimub, saab toimuda ka piletihindade korrigeerimine, kuid seadus kohustab muutuvatest piletihindadest vähemalt 30 päeva ette teavitama.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles