Ostjad panevad supermarketid keerulisse seisu

Hanneli Rudi
, Tarbija24 juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kõige enam ostetakse poe valmistoitudest ikka teada-tuntud tooteid, isegi kui need pole kõige tervislikumad.
Kõige enam ostetakse poe valmistoitudest ikka teada-tuntud tooteid, isegi kui need pole kõige tervislikumad. Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

Kuigi ostjad tahavad aina tervislikumaid valmistoite, on poeketid selle soovi täitmisega hädas, sest muudetud retseptiga toodet ei osteta.

«Näeme, et tarbija jaoks on toodete koostis üha enam oluline -  uuritakse  ja küsitakse, mis ühe või teise toote koostises on,» rääkis Rimi pressiesindaja Katrin Bats. Üha enam annavad inimesed ka poele teada, kui koostises soovitakse näha midagi muud. 

Batsi sõnul ei saa nad aga sellegipoolest muuta toote retsepti, sest tarbijal on iga toote puhul teatavad ootused. «Ollakse harjunud toote koostisega,» tõdes ta. Nii et kui poekett soovib muuta mõnel tootel koostisosi, peab ta välja tulema uue tootega.

Rimi on aegade jooksul katsetanud ka tervislikumate porgandi- ja kapsakotlettidega, kuid kuna neid ei ostetud, siis loobuti ka tootmisest. «Enim müüvad ikkagi vanad ja head teada-tuntud  retseptide järgi valmistatud kartulisalat, kartulipuder, pastasalat,» sõnas Rimi esindaja.

Maxima pressiesindaja Erkki Erilaiu sõnul on poekett aso-toiduvärvid vahetanud välja looduslike vastu.  Samuti püütakse leida asendust vahukreemile ja otsitakse võimalust vähendada taimerasvakreemi (vahukreemi) sisaldust toodetes, asendades seda kas vahukoore või mõne muu piimatootega.

«Muudatuste ja uuendustega käib kaasas kahtlemata poolehoid, kuid on ka kliente, kellele uuendused ei meeldi,» tõdes Erilaid. Kuigi poekett püüab levivate trendide ja terviseuudistega kursis olla, tunnistab Erilaid, et näiteks palju küsitud laktoosi- ja gluteenivabade toodete  puhul on tegu ikkagi nišikaubaga.

Selveri pressiesindaja Annika Vilu sõnul on nad juba mõnda aega otsinud hankijaid, kes suudavad pakkuda säilitusainetevaba toorainet. «Kasutame ilma säilitusaineteta majoneesi, mida klient poeletilt ei leia ja spetsiaalselt meie jaoks on tootja loobunud säilitusainest marineeritud kurgis,» tõi ta näite.

Vilu kinnitas, et praktiliselt kogu oma toodangust on välja võetud kunstlik maitsetugevdaja E621, mida kasutatakse enamasti lihatoodetes ja maitseainetes. «Soola kogus on olnud kogu aeg võrdlemisi madal ja päris soolavaba toitu meie klient ei armasta,» tõdes ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles