Apple Watch võib nimekad kellabrändid hävitada

Liis Velsker
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Apple kell.
Apple kell. Foto: Reuters / Scanpix

Kui üle 300 euro maksev Apple Watch tuleval aastal USAs müügile ilmub, võib see turuanalüütikute prognooside järgi mõjuda hävitavalt mitmele samas hinnaklassis traditsioonilisele kellafirmale nagu Fossil.

Barclay Capitali analüütikud ütlevad, et nad on üha rohkem mures Fossili äritegevuse pärast, kirjutab Business Insider. Fossil valmistab kellasid rohkem kui tosinale kaubamärgile, sealhulgas Michael Korsile, Marc by Marc Jacobsile ja Burberryle.

«Me ei saa mööda vaadata sellest, mis on kogu tööstusele andmas väga suurt negatiivset mõju,» kirjutavad analüütikud. «Fossili tuleviku innovatsioonile esitavad tõelise väljakutse nutikal tehnoloogial põhinevad ettevõtted nagu Apple, Samsung ja Motorola.»

Fossil töötab praegu omaenda tehnoloogiapartneriga Intel, kuid analüütikud hoiatavad, et ees ootab lahing, et tõestada oma tehnoloogia usaldusväärsust.

«Me usume, et Apple Watch pakub muljetavaldava nimekirja erinevaid funktsioone, mis ületavad klassikalise ajanäitamise,» teatavad analüütikud. Sellised on näiteks erinevad äpid trenni tegemiseks, maksude sooritamiseks, e-maili pääsemiseks ja sotsiaalvõrgustikus olemiseks. Lisaks saab Apple Watchi välimust nii palju erinevate rihmadega ümber disainida, et see peaks iga stiiliga sobima.

Belus Capital Advisorsi peastrateeg Brian Sozzi ütles, et Apple Watch ohustab iga ettevõtet, mis müüb kellasid hinnavahemikus 200–400 eurot. Siiski ei arvata, et Apple Watch suudaks ohustada luksuskellade turuosa, kus kellade hinnad küündivad tuhandetesse eurodesse. Analüütikud usuvad, et see ostjate grupp hakkab piltlikult öeldes omama mõlemat – nii Rolexit kui ka Apple Watchi.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles