Neli punkti, mida autojuht peaks teadma uuest liikluskindlustuse seadusest

Liis Velsker
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kui täna tuleb liiklusõnnetuses kannatada saanud poolel hakata asju ajama süüdlase kindlustusseltsiga, siis alates 1. jaanuarist 2015 saab kannatanu pöörduda enda kindlustusseltsi.
Kui täna tuleb liiklusõnnetuses kannatada saanud poolel hakata asju ajama süüdlase kindlustusseltsiga, siis alates 1. jaanuarist 2015 saab kannatanu pöörduda enda kindlustusseltsi. Foto: Toomas Huik / Postimees

If Kindlustuse sõnul on esimesest oktoobrist jõustuvas liikluskindlustuse seaduses muudatusi, mis puudutavad nii autojuhte, kindlustusseltse kui ka riigiasutusi.

Maanteeametile annab uus seadus võimaluse pikemat aega kasutamata sõidukite registrikande peatamiseks ning nendele sõidukitele ei rakendu ka sundkindlustus. Kokku puudutab registrikande peatamine enam kui 100 000 sõidukit. Kuid olulisi muudatusi on veel mitmeid.

Kuigi uus liiklusseadus hakkab kehtima 1.10.2014, siis kõige olulisem muudatus kliendi jaoks, milleks on oma kindlustusandja hüvitamine, jõustub järgmise aasta esimesest jaanuarist. See muudatus tähendab seda, et kui täna tuleb liiklusõnnetuses kannatada saanud poolel hakata asju ajama süüdlase kindlustusseltsiga, siis alates 1.01.2015 saab kannatanu pöörduda enda kindlustusseltsi.

Maanteeameti sõidukite registriosakonna juhataja Meelis Telliskivi sõnul aitab uus seadus korrastada liiklusregistrit ning säästa sõidukijuhte sundkindlustusest. «Uus seadus annab maanteeametile õiguse peatada registrikanne liiklusregistris sõidukitel, mis ei ole kahe aasta jooksul omanud kehtivat ülevaatust ega liikluskindlustust. Meie soov on säästa isikuid, kes peaksid hakkama tasuma sundkindlustuse kindlustusmakseid liiklemiseks kõlbmatute või reaalselt enam mitteeksisteerivate sõidukite eest,» sõnas Telliskivi.

Telliskivi lisab, et sõidukite registrikannete peatamine algab uue seaduse jõustumisega 1.10.2014 ning see puudutab enam kui 100 000 sõidukit.

Oluline on sõidukijuhtidel teada, et kui siiani võis sõiduk kehtiva kindlustuseta olla kaks aastat, siis uus seadus on seda aega lühendanud ühele aastale ning selle aja täitudes teeb Liikluskindlustuse fond sõidukile sundkindlustuse. Et sellist olukorda vältida, tuleks liikluses mittekasutatava sõiduki registrikanne liiklusregistris peatada – seda saab teha läbi maanteeameti e-teeninduse ning see on tasuta. Sundkindlustus ei rakendu uunikumidele ega ka sõidukitele, mis ei ole kahe aasta jooksul läbinud ülevaatust ega omanud liikluskindlustust – nende sõidukite registrikande peatab maanteeamet.

Punktid, mida peaks sõidukijuht veel teadma uuest liikluskindlustuse seadusest:

1. Kindlustamiseks ei pea olema sõiduki omanik.

Lepingu sõlmimine muutub lihtsamaks. Edaspidi saab liikluskindlustuse sõlmida ka isik, kes ei ole sõiduki registreerimistunnistusele kantud. Näiteks saab vanaisale liikluskindlustuse sõlmida ka täisealine lapselaps.

2. Lepingu lõpetamise reeglid.

Kuna lepingud sõlmitakse edaspidi kindla tähtajaga, siis võib selle ennetähtaegselt lõpetada, kui näiteks lõppeb liising või sõidukit ei saa tehnilistel põhjustel enam kasutada.

3. Uue seaduse jõustumisel ei pea Te ekstra midagi tegema.

Kõikidele kehtivatele poliisidele rakendub seadus automaatselt ja neid ümber vormistada ei ole vaja.

4. Kindlustusmaksete arvutamise põhimõtted ei muutu.

Sõltumata kindlustuse ostjast arvutab kindlustusfirma makse endiselt sõiduki omaniku või vastutava kasutaja järgi. Kindlustusmakset mõjutab isiku kahjuajalugu, elukoht ning kindlustatava sõiduki võimsus.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles