Keskpäeval ei sõida ükski reisirong

Hanneli Rudi
, Tarbija24 juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tööpäevadel kella 11 ja 13.30 vahel Tallinnast Keilasse aga Paldiskisse või vastupidi liikuda ei saa.
Tööpäevadel kella 11 ja 13.30 vahel Tallinnast Keilasse aga Paldiskisse või vastupidi liikuda ei saa. Foto: Sander Ilvest

Sõiduplaani vaadates näib kõik väga kena, sest tipptunnil väljuvad elektrirongid mõnekümneminutiliste vahedega. Samas keset päeva on raudteel rahu ja vaikus – rongid lihtsalt ei käi.

«Soovin sõita Urda peatusest Tallinna, aga kella 11 ja 13.30 vahel tööpäevadel rongi ei lähe,» imestas Pille, üks paljudest sel teemal Tarbija24 poole pöördunud lugejatest. Varem pääses Tallinna ka keskpäeval väljuva rongiga, kuid nüüd seda enam käigus pole. Küll aga liiguvad hilisemal ajal rongid paarikümneminutiliste vahedega.

Noore ema sõnul tuleb samas ka keset päeva ette olukordi, kus on vaja Tallinna sõita. «Kuna ma liigun lapsevankriga, siis eelistan rongi, sest bussi puhul ei tea kunagi, kas saab peale või mitte,» rääkis naine. Ta lisas, et ilmselt veelgi keerulisemas olukorras on Sauel ja kaugemal elavad inimesed.

Elroni kommunikatsiooni- ja turundusjuhi Mai Vahtriku sõnul on lõuna paiku rongiliikluses väike paus. «Seda pausi, mis on planeeritud ajale, mil sõita soovijaid on kõige vähem, vajab taristuettevõte (Eesti Raudtee – toim) raudtee seisukorra kontrollimiseks ööpäeva valgel ajal ning kriitilisemate puuduste operatiivseks kõrvaldamiseks,» selgitas ta.

Eesti Raudtee pressiesindaja Liina Halliku sõnul on päevane paus ette nähtud lähtuvalt ohutusnõuetest ning sellist pausi nõuab tehnilise järelevalve amet. Seda aega kasutatakse raudtee tehniliseks ülevaatuseks ja remondiks.

«Meil on auto, mis saab sõita nii raudteel kui ka maanteel, sellega sõidab teemeister liini läbi – kas tee on puhas, ega seal ole mingeid mõrasid, kas kõik kruvid on korralikult kinni keeratud,» selgitas Hallik. Samal ajal kontrollitakse ka elektrivõrke. Mainitud tööd on Halliku kinnitusel vältimatud raudteeliikluse nõuetekohaseks toimimiseks ja ohutuse tagamiseks.

Hallik rõhutas, et kuna raudteel ei ole möödasõit võimalik, saab ühel lõigul liikuda üks sõiduk korraga. «Paus on sätitud ajale, mis ei sega tipptunniaegset liiklust,» ütles raudteefirma esindaja. Kuigi reisijatele on jäänud mulje, et n-ö tehniline paus on vaid lääne suunal, on remonttöödeks ettenähtud aeg ka teistel liinidel. «Lihtsalt lääne suunal on rongiliiklus nii tihe, et see jääb silma,» selgitas Hallik. Ta tõi näiteks, et Narva suunal sõidab kaks rongi päevas.

Pressiesindaja sõnul saab hooldus- ja remonditöid teha ainult päevasel ajal, kuna öösel on nii pime, et paljusid töid ei saa teha. «Kontroll raudteeäärseid elanikke ei segaks, aga kui hakata mingeid töid tegema, siis me saaksime hulgaliselt kaebusi,» rääkis Hallik. Ta lisas, et kaubaronge on küll vähe, aga mõned siiski sõidavad ja ka neile tuleb sõitmiseks aega jätta.

Kuna raudtee liiklusgraafikute koostamisel on eelisseisus reisirongid, siis kaubarongidele jääbki sõitmiseks suuresti öine aeg.

Kuigi inimestele võib jääda mulje, et rongid lihtsalt ei sõida, aga raudteel samal ajal midagi ka ei tehta, ei pea see Halliku kinnitusel paika. «Kuna tööd toimuvad valdavalt jaamade vahel, jäävad need reisijaile märkamatuks,» selgitas ta.

Hallik tõi näiteks, et augustis oli remont Keila ja Klooga jaama vahel ning Valingu-Pääsküla raudteeliinil. Septembris on juba tehtud töid Vasalemma-Riisipere ja Keila-Pääsküla raudteeliinil.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles