Üllatavad keerdkäigud, miks Ben & Jerry's jäätis maailmatuntuks sai

Tarbija24
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ben & Jerry's jäätis.
Ben & Jerry's jäätis. Foto: promo

Ben & Jerry’s jäätis on tuntud üle kogu maailma, kuid et selle asutajatel Benil ja Jerryl polnud esialgu sugugi mitte plaan jäätisemüügiga tegelema hakata, pole väga tuntud fakt, vahendab Fox News.

1. Jäätis polnud nende esimene valik

New Yorgist pärit Cohenil ja Greenfieldil (nende perekonnanimed – toim) oli esmane eesmärk avada hoopis bagel-saiakeste pood. Paraku oli vajalik seadmepark bagel'ite valmistamiseks liialt kallis, nii siis otsustati vähemkuluka – jäätise – valmistamise kasuks.

2. Vajalikud oskused omandati viiedollariliselt kursuselt

Äriduo sai jäätisevalmistamiseks vajaliku väljaõppe viiedollariliselt koolituselt, mis toimus kirjavahetuse teel (tegemist oli omamoodi kaugõppekoolitusega).

3. Burlingtoni minek oli kaalutud otsus

Et saada selgeks see, kus avada esimene jäätisepood, leppisid nad kokku kahes tingimuses. Üheks oli see, et koht pidi asuma ülikoolilinnas ning teiseks, et hoones, kuhu pood tuleb, ei tohtinud eelnevalt olla ühtki jäätisepoodi tegutsenud. Pärast väikest taustauuringut jõudsid nad omadega Burlingtoni, kus polnud ühtki jäätisepoodi ning milles tegutses Vermonti ülikool. Ainuke vastutöötav asjaolu oli see, et talved olid seal külmad. Nad võtsid riski sellegipoolest ja see tasus ära.

4. Esimene pood avas uksed bensiinijaamas

12 000-dollarilise investeeringuga (4000 nad laenasid) avasid nad oma esimese poe Burlingtoni renoveeritud bensiinijaamas. Esimene talv oli nii jõhker, et kui kevad saabus ja möödus aasta avamisest, pakuti kõigile külalistele tasuta jäätist – see on traditsioon, mis kestab tänaseni.

5. Tükid said jäätisesse huvitaval põhjusel

Cohenil on haigus nimega anosmia, mis tähendab, et tal puudub peaaegu täielikult lõhnataju. See omakorda mõjutab ka tema maitsetajusid, mis tegi tema jaoks olulisemaks toidu tekstuuri. Seega eriti kreemine jäätis pidi sisaldama veel ka krõmpsuvaid tükikesi. See oli Benile n-ö indikaatoriks, et jäätiseteoga ollakse õigel teel.

6. Ben & Jerry’s sai kuulsaks tänu Häagen-Dazsile

Ettevõtte suur laienemine 1980ndatel ei läinud lihtsalt. Konkureeriv Häagen-Dazsi tahtis Ben & Jerry esindatust Bostoni piirkonnas piirata. Ben & Jerry’s mitte ainult ei alustanud hagi, vaid ka kampaaniat «Mida on neil karta?» mis tõi kaasa avalikkuse soosiva tähelepanu Ben & Jerry’se tegevusele ning PR-katastroofi Häagen-Dazsile.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles