Rimi testib klientide peal uusi kotte

Rivo Veski
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rimi testib uusi kotte.
Rimi testib uusi kotte. Foto: Rimi

Rimi kauplustes testitakse kahe nädala jooksul puu- ja köögiviljade pakkimiseks paber- ja võrkkotte.

Rimi kaupluste puu- ja köögiviljade osakonda pannakse kaheks nädalaks alternatiivina kilekottidele tasuta paberkotid, et kutsuda inimesi üles tegema keskkonnasõbralikke valikuid.

Jaeketi turundus-ja kommunikatsioonijuhi Andrija Lilleoja sõnul müüakse Eestis ühes kuus umbes 5,5 miljonit kilekotti, mis jõuavad varem või hiljem loodusesse. Ühe kilekoti lagunemiseks looduses kulub umbes 1000 aastat.

«Üheks võimaluseks alandada ringluses olevate kilekottide arvu, on vähendada väikeste läbipaistvate kilekottide kasutamist. Just seepärast soovitame kasutada puu- ja köögiviljade pakkimiseks keskkonnasõbralikumaid paberkottidesse,» märkis Lilleoja.

Rimi Eesti Food AS kommunikatsioonispetsialisti Katrin Batsi sõnul toimub testperioodil poodides n-ö vaatlus, mille käigus saab selgeks, kui meelsasti kliendid kilekoti kõrval paberkoti puu- ja juurviljade pakendamiseks kasutusse võtavad.

«Eks Eesti inimestel võtab alati uute asjadega harjumine aega, aga see on selline väike esimene samm. Paberist ostukottide müügi kasv pärast seda, kui nende hinna kilekottidega võrreldes madalamaks muutsime, on olnud märkimisväärne, kuid suur osa kliente eelistab endiselt kilekotti. Küllap on see suuresti harjumus. Üritame seda harjumust veidi teadlikumaks suunata,» rääkis Bats.

Alternatiiviks paberkottidele on Rimi kauplustes puu- ja köögiviljade pakkimiseks müügil ka korduvkasutatavad võrkkotid. 

Loodushoiukampaania vältel on puu- ja köögiviljade pakkimiseks vajalikud paberkotid klientidele tasuta.

Kõiki, kes otsustavad kampaania perioodil siiski vilju kilekotti pakkida, kutsutakse üles tegema ühe sendi suurune annetus Eestimaa Looduse Fondi Läänemere programmi.

Selleks tuleb Rimi kassas müüjale oma annetamise soovist teada anda ning kliendi arvele lisatakse 1 sent.

Batsi sõnul ei ole Eesti esimene kauplus, milles kliekotte ei kasutata, sugugi kauges tulevikus. «Harjumustele ei saa päevapealt lõppu teha, sest need tekitaksid inimestes pahameelt ja iga poe eesmärk on, et klient lahkuks sealt ikkagi heatujuliselt. Kui tuleb suur ja äkkiline muudatus, on neid, kes selle hästi vastu võtavad, aga ka neid, kellele see üldse ei meeldi,» selgitab Bats testperioodi vajalikkust.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles