Diiselmootoriga sõidukite juhid on täbaras olukorras

Rivo Veski
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Puksiir.
Puksiir. Foto: Erakogu

Postimehe toimetuse poole pöördunud lugeja sõnutsi oli Tallinnas täna hommikul probleeme diiselkütust tarbivatel sõiduautodel, mis ootamatult saabunud külma temperatuuri tõttu teele jäid.

«Täna hommikul jäid diiselautod Tallinnas massiliselt teele seisma, kuna enamikele tanklakettidele on talv tulnud ootamatult ja müüakse suvist kütust,» kirjutas lugeja.

Toimetusele kirja saatnud lugeja lisas veel, et puksiirifirmadel on veel praeguse hetkeni täitmata kümneid äravedamise tellimusi. «Ise ootasin oma autoga äravedamist 5 tundi,» märkis ta.

Møller Auto töökoja meistri Vallo Vackermanni sõnul on kogu tänane päev tähendanud teenindusosakonnale rohkelt tööd.

«Võib öelda, et talv ja külmad temperatuurid tulid ootamatult nagu alati,» ütles Vackermann Postimehele.

Ka ettevõtte teenindusosakonna sekretäri sõnutsi on tänane päev tähendanud konsultantidele punaseid telefone ja ootejärjekordi. «Klientidel on pikad ootejärjekorrad ja kõik küllap ühe ja sama probleemiga – väljas läks ootamatult ruttu külmaks,» ütles ta.

Vackermanni sõnul on enamik tänast teenindusosakonna koormust suurendanud tööd seotud hangunud diislikütusega. «On jah olnud siin tänase päeva jooksul probleeme, autod on teele surnud või ei ole üldse käivitunud. Oleme toonud sellise probleemiga kliendi auto meie teenindusse soojenema,» rääkis meister.

Vackermanni sõnul on kütusefirmad juba üleminekukütusele üle läinud. «Tõenäoliselt on klientidel endiselt suvine kütus paagis ja siin-seal kuni 15 miinuskraadi oli piisav, et kütus hanguks,» märkis ta.

Täpset klientide arvu Vackermann öelda ei teadnud, kuid märkis, et abikõnesid oli kümneid. «Olen ka kuulnud, et täna on puksiiri üldse raske saada. Et kui ka saadakse ühendust, ütleb teenusepakkuja, et vaba puksiiri saab alles õhtuks,» rääkis Vackermann.

Meistri sõnul on kõige kapriissemad külmade temperatuuride korral just uuemad autod. «Nad tahavad paremini filtreeritud kütust ja kui seal mingi osa on vana jääki, siis piisab, et sellised probleemid saavad alguse,» selgitas ta.

Statoili teatel on nende kõigis 52 teenindus- ja automaatjaamas üle Eesti juba alates eelmisest nädalast müügil diislikütus külmataluvusega vähemalt 21 miinuskraadi.

Statoil Fuel & Retail Eesti ASi mootorikütuste tootejuht Indrek Sassi sõnul on uuringud näidanud, et keskmise kliendi kütusetarbimine on umbes kaks paagitäit mootorikütust kuus. «Seega tuleks tankides mõelda mitte ainult tänasele õhutemperatuurile vaid ka ilmastikuoludele kahe nädala pärast,» tähendas Sassi.

«Kütuse kvaliteediga seonduvate ebameeldivuste vältimiseks võiks enne tankimist müüjalt küsida ka diisli külmakindluse vastavussertifikaati, kus on kirjas nii kütuse hägustumispunkt kui ka külmfiltri ummistuspunkt,» märkis Sassi.

Ka Olerexi turundusjuht Liina Kivimägi kinnitas, et tänaöised erakordselt madalad temperatuurid on osutunud mõnedele diislikütusega töötavatele autodele ülejõukäivateks.

«Arktilise kõrgrõhkkonna ja külma tuule mõjul oli Tallinna-piirkonnas täna hommikul tajutav temperatuur kuni miinus 17 kraadi, mis on oktoobri kohta harukordne,» selgitas ta.

«Meie andmetel ilmnes probleem pigem autodel, mille kütusepaagis oli veel all septembris tangitud suvist diislikütust ning autodel, millega ei ole käidud õigeaegselt tehnilises hoolduses, mille käigus vahetatakse filtreid,» tõi Kivimägi välja.

Olerexi turundusjuhi kinnitusel müüb ettevõte oma jaamades oktoobrikuu algusest saadik ülemikuperioodi diislikütust külmfiltri ummistumispunktiga -16° C.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles