Hispaania pealinna lahedaim hotell - Puerta América

Siiri Erala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Aftenposten / Rafael Vargas

Disainihuvilisel tasub Hispaania pealinna Madridi sattudes kindlasti peatuda Puerta América hotellis, mille kõik 14 korrust on kujundanud erinevate disainerite poolt.

19 arhitekti ja 13 disaineri kaasamine hotelli ehitamisse on muu hulgas tulemuseks andnud piisakese jaapanilikku mustvalget minimalismi, mängleva ja julge värvikasutuse, interaktiivse keskkonna ning roostevabast terasest ebaharilikud geomeetrilised vormid, kirjeldas Norra lehe Aftenposten reisikülg.

Oma panuse on sellise tulemuse saavutamiseks andnud üle maailma tuntud nimed nagu Norman Foster, Zaha Hadid, Arata Isozaki, Richard Gluckman ja Victorio & Lucchino.

Nende nimede loomingu keskel saab viietärniööbimise 200 eurost ehk 3130 kroonist alates.

Väljast paistab hotell justkui avatud raamat, mille keskosas asuvad vastuvõtulaud, liftid ja fuajeed igal korrusel. Hotelli 14-st korrusest võtavad külastajatele mõeldud numbritoad enda alla 12. Kõige kõrgemal korrusel on spaa ja terrass baariga. Kokku on hotellis 308 tuba, 22 sviiti ja 12 luksussviiti.

Lastega reisivatele peredele soovitab hotell valida toa 11. korrusel, mida iseloomustavad selged ja tugevad värvid ning suuremustrilised tapeedid, mis pakuvad võimalust mängimiseks ja mõttelennuks.

Korrus allpool on kujundatud puhtalt jaapani minimalismile iseloomulikult valge ja mustaga. Tubades on puidust vannid ja üpris ootamatu detailina ilmestab vannituba spetsiaalselt disainitud musta tooni tualettpaber.

Kaheksandal korrusel saab imetleda nii-öelda interaktiivset disaini – fuajee seinad on varustatud väikeste lambikestega, mis jäljendavad külastaja liikumist. Toad on täiesti valged, voodid ripuvad laest ja teleri ekraan langeb nõudmisel samuti laest avanevast luugist alla.

Seitsmendat korrust iseloomustavad ümarad vormid ja hotelli andmetel on seal asuvad toad erilised noorte paaride lemmikud. Nimelt saab tubades voodist imetleda kas panoraamvaadet või siis valida teleripildi – ekraan ilmub akna ette.

Neljanda korruse fuajee ja tubade kujundamisel on kasutatud roostevabast terasest geomeetrilisi vorme, teisel korrusel on seinad kaetud luuvalge nahaga ja korrus allpool on märksõnaks ulme.

Kui hotell 2005. aastal oma uksed avas, siis olid omanikud projektile kulutanud 94 miljonit dollarit.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles