Kauaoodatud puhkus võib osutuda pettumuseks

Rivo Veski
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pesemata põrandal vedeles surnud putukas.
Pesemata põrandal vedeles surnud putukas. Foto: Erakogu

Nii mõnigi kord tuleb reisijatel loodetud puhkamise asemel hoopis hotellilt normaalseid tingimusi nõutada.

Puhkusereisile sõites puutuvad Eesti inimesed üsna sageli kokku kehva teenusega, mis erineb oluliselt reisifirma reklaamitust.

Oktoobris reisikorraldaja Go Adventure soodsast pakkumisest kinni haaranud ja Türgi kuurordi Side viietärnihotelli Nashira Resort Hotel & Spa välja valinud Martin (nimi Postimehele teada) sõitis reisile koos tüdruksõbraga.

«Kuna me kumbki polnud pikka aega niisugusel puhkusereisil käinud, ootasime viietärnihotellilt rohkemat. Küllap olid ootused liialt üles kruvitud, sest kohale jõudes nägime igal sammul vaid mustust, hoolimatut suhtumist ja laisavõitu teenindust. Ka jagati hoogsalt lubadusi, mida ei täidetud,» andis Martin põgusa ülevaate reisil kogetust.

Esimene ebameeldivus ootas paari, kellest kumbki ei suitseta, juba hotellituppa sisenemisel – reisijaid tervitas tugev suitsuhais. «Küllap oli suits tuppa jõudnud mõnest teisest toast ventilatsiooniteid pidi,» arutles Martin.

Kuid tähelepanekud ei piirdunud vaid ebameeldivate lõhnadega. Koristamata toas kleepus põrand, põrandalt vaatas vastu surnud putukas ning voodis vedeles määrdunud padi.

«Üllatuseks oli see, et tuba oli justkui poolikult ette valmistatud – tekkidel polnud tekikotte ümber. Üks patjadest oli kaetud valgete plekkidega. Padja viisime vastuvõtulauda, kust see lubati uue vastu välja vahetada, kuid lubaduseks see jäigi,» jutustas Martin.

Kõige lõpuks lubati paarile ka toa väljavahetamist, aga seda ei tehtud. Martin ei pöördunud oma muredega reisifirma, ammugi tarbijakaitseameti poole. Usutavasti on selliseid käegalöömisi teisigi, mistõttu pole teada, kui suur hulk kliente tegelikult oma reisisihtkoha majutustingimustes pettub.

Oma õigust eest otsustas seista aga Kemeri kuurordi viietärnihotelli Meder Resort koos mehe ja emaga puhkama läinud Kristiina (nimi toimetusele teada). Oma pettumusest andis ta teada nii hotelli vastuvõtulauda, juhatajale kui ka talle Türgi-reisi müünud firmale.

Konditsioneer on teenus

30-kraadisesse palavusse saabunud Kristiinat hämmastas enim see, et hotelli kliimaseade ei töötanud üheski toas. «Viietärnihotelli numbritoas ei olnud töökorras ka külmkapp, vannituba lagunes ja oli räpane. Samuti ei töötanud dušš – polnud sooja vett,» loetles naine.

Oma probleemidega pöördus ta esmajoones hotelli valvelauda. Kaebustele reageeriti sel puhul kiirelt – naise videosse võetud pöördumise peale vahetati tuba teise vastu.

«Keskkliimaseadme kohta anti pooleteise päeva jooksul erinevaid vastuseid – kord öeldi, et see töötab (mürises, aga külmaks ei läinud), siis jälle, et selle töölepanek on juhtkonna otsus,» rääkis Kristiina Postimehele.

Kohapealne Go Adventure reisiesindaja kohalikust partnerfirmast Prince olevat reisijate kaebuste peale öelnud, et kui keegi soovib hotelli vahetada, tuleb maksta trahvi.

«Konditsioneeri kohta ütles ta, et see ei peagi töötama, kuna on hooaja lõpp. Hotellivahetamise soovi kohta märkis, et kõik hotellid on täis, kuna on usupüha. Hirmutas meid vaid kõikvõimalike sanktsioonidega ja ennustas, et niikuinii ei saavuta me oma jutuga midagi,» kirjeldas Kristiina kohtumist reisiesindajaga.

Puhkamise asemel otsustas Kristiina tekkinud probleemidega edasi tegeleda ning helistas reisikorraldaja Go Adventure kontorisse. «Sealt vastanud töötaja teatas, et konditsioneer on nende arvates teenus ega peagi hooaja lõpul töötama,» laiutas naine hämmastusest käsi.

Kristiinaga samas hotellis ööbinud kümmekond Nova­toursi klienti pöördusid samuti hotelli valvelauda pretensioonidega, mis puudutasid tubade räpasust, konditsioneeri ja vannitoa kanalisatsiooni.

«Tagasisõidul kuulsin, et ühed reisijad olid saabumise öösel majutatud mitte broneeritud majutuskohta, vaid sellest kilomeetreid eemal, teises külas asuvasse hotelli, kuhu nad viidi keset ööd ilma mingi hoiatuseta. Nii et meil läks sellega võrreldes isegi hästi,» rääkis Kristiina. Ta lisas, et kokkuvõttes jättis reisifirma tema hinnangul oma kohustused täitmata.

Reisikorraldaja Go Adventure juristi Ulvi Moesaare sõnul ei ole 2014. aasta Türgi reisihooajal Side kuurordis asuva Nashira Resort & Spa hotelli kohta nende kontorisse ühtegi pretensiooni laekunud.

«Tegemist on madala hinnatasemega tagasihoidliku viietärnihotelliga, mida meie reisikonsultandid on isiklikult külastanud nagu paljusid teisi olulisemaid ja suuremaid hotelle,» selgitas Moesaar.

Moesaare sõnul selgitavad reisikonsultandid lõunamaa hotellide tärnisüsteemi ka paketireisi ostu planeerivatele klientidele. «Meie senised kogemused on näidanud, et lõunamaa viietärnihotellid on oma teeninduse ja taseme poolest väga erinevad ning seetõttu ka väga kõikuva hinnaga. Kindlasti ei ole nende tärnisüsteem võrreldav Euroopa sama kategooria hotellidega,» ütles Moesaar.

Reisikorraldaja vastutab

Reisikorraldaja Go Adventure teenindab hooaja jooksul ligikaudu 10 000 Türki reisivat klienti, avaldusi ja pretensioone laekub selle aja jooksul sadakond, millest viietärnihotelle puudutavad üksikud, rääkis Moesaar. «Rahulolematust tuleb viietärnihotellidega harva ette ning alati on reisikorraldaja leidnud klienti rahuldava lahenduse, pakkudes näiteks paremat hotelli,» lisas Moesaar.

Tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja Hanna Turetski sõnul on reisisihtkohtadena ametile enim teadaolevalt probleeme valmistanud Türgi, Bulgaaria ja Egiptus.

«Tüüpprobleemideks on peamiselt hotellide kvaliteet, mis ei vasta tärnidele, on halvas seisukorras ja koristamata või toas puudub konditsioneer. On esinenud olukordi, kus reisija majutatakse teise hotelli, kui algselt lubati, ning mõnikord on jäänud saamata teenused, mis pidid kuuluma paketi sisse – näiteks ekskursioonid,» ütles Turetski.

Turetski märkis veel, et reisikorraldaja vastutab eelkõige selle eest, mida on tarbijale eelnevalt lubanud.

«Reisikorraldaja vastutab lepingu täitmise eest reisija ees, sõltumata sellest, kas lepingulised kohustused peab täitma tema ise või keegi teine. See tähendab, et reisikorraldaja vastutab kõigi rikkumiste eest ka hotellides, mis ei vasta pakettreisilepingule. Reisikorraldajatel on õigus ise valida oma koostööpartnereid. Kontrollimisega seoses tuleks korraldajatel kontrollida, et hotell vastaks tingimustele, mida tarbijatele välja reklaamitakse,» selgitas Turetski.

Puhkaja ei ole rahul

•    Augustis kirjutas Den za Dnjom juhtumist, kus reisija sai samuti viietärnihotellis petta pakutava toidu kvaliteedi, toa olukorra ja klienditeenindusega. Natalja, kes pöördus seepeale reisifirma Novatours poole, abi ei saanudki, kuna pidi reisi algul allkirjastama dokumendi, millega kinnitas, et tal kaebusi pole.

•    Reisivaidlused on jõudnud ka kohtusse, kui reisifirma ega klient ei nõustu vaidluse lahendiga. Näiteks tuli Novatoursil alla vanduda kliendi kaebusele 12 tundi hilinenud lennu, lubatust väiksema toa ja asendustoa räpasuse tõttu. Tarbijakaebuste komisjon leidis siis, et kliendi kaebus on põhjendatud. Reisifirma aga keeldus komisjoni otsusega nõustumast ning tahtis, et õigus selguks kohtus.

•    Mullu jaanuaris sõitis paar Go Adventure’iga Türki. Saabudes sihtkohta, selgus, et lubatud kesklinna asemel majutati kliendid äärelinna. Hotell oli tühi ja bassein veeta. Samuti puudusid mitmed lubatud teenused.

Allikas: Tarbija24, Den za Dnjom

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles