Suured kaubandusketid kasutavad ebaausaid kauplemisvõtteid

Marina Lohk
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: SCANPIX

Tarbijakaitseameti esindaja sõnul on hinna ja soodushindade avaldamist puudutavad probleemid suurtes kaubanduskettides väga levinud.

«Näiteks korraldavad kaubandusketid sageli suuri kampaaniaid, kus üle terve müügisaali ripuvad lae all suured plakatid kirjaga «Allahindlus -70 protsenti». Plakati alla on aga kirjutatud väikselt, et allahindlus kehtib ainult kliendikaardi omanikele. Selleks, et seda näha, peab olema tarbijal redel ja see ei ole kindlasti aus tarbija suhtes,» rääkis tarbijakaitseameti turundusjärelevalve osakonna juhataja Anne Reinkort tänasel toiduliidu ja kaupmeeste liidu koostöökonverentsil.

Reinkorti sõnul on tarbijakaitse ja kaupmeese vahel olnud vaidlusi ka teemal, kas kriips 70 protsendi ees tähendab «kuni»  või «miinus». «Meie oleme seisukohal, et see on ikkagi miinus,» sõnas Reinkort.

Lisaks tõi Reinkort välja, et kui toode on müügil hinnaga x, seejärel võetakse see paariks nädalaks müügilt, et siis kaks korda kallima hinnaga uuesti müüki panna ja seejärel teha sooduskampaania, pole see tarbija suhtes aus.

«Sagedane on mure ka sellega, et hind on erinevmüügisaalis ja kassas,» nentis ta.

Levinud on ka n-ö peibutusreklaamid. «Näiteks üks kodukaupade pood tegi kampaania, pakkudes soodsa hinnaga aiamööblit, saadeti välja 200 000 trükireklaami. Tuli aga välja, et igas kaupluses oli ainult kolm toodet, mis on selgelt tarbija suhtes ebaaus,» tõi ta näite.

Reinkorti sõnul on keelatud väite kasutamine, et kaup on saadaval vaid piiratud aja jooksul juhul, kui see periood on tegelikult pikem. «Näiteks kui on silt, et konkreetne kaup on soodne ainult täna, siis ei tohiks see kaup soodushinnaga seista riiuliserval kogu nädala. See on tarbijaga manipuleerimine.»

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles