Tarbijakaitse: müüja ei tohi kosmeetikale raviomadusi omistada

Marina Lohk
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pilt on illustratiivne.
Pilt on illustratiivne. Foto: SCANPIX

Tarbijakaitseameti teatel kehtivad e-kauplustes müüdavatele kosmeetikatoodetele reeglina samasugused nõuded nagu jaekaubanduses – muu hulgas ei tohi neile toodetele omistada ravivaid või tervendavaid omadusi.

See tähendab, et toote nimetuses, infos või reklaamis on keelatud kasutada sõnu «raviv», «tervendav», «põletikuvastane» vms, mis võib jätta tarbijale mulje, justkui ta saaks selle tootega oma tervisemuredele lahenduse.

Samuti peab e-kaupluses sarnaselt tavapoega kindlasti olema esitatud toote hind, ühikuhind, nimetus, kogus jne.

Kolmapäeval, 29. oktoobril toimus tarbijakaitseametis ümarlaud, kus tarbijakaitseameti, sotsiaalministeeriumi, terviseameti, keemiatööstuse liidu, kaubandus-tööstuskoja ja ettevõtjate esindajad arutasid e-kaubanduses kosmeetikatoodete müügiga seonduvaid küsimusi.

Kuna seadusi saab tõlgendada mitmeti, siis leppisid pooled ümarlaual kokku, et koostatakse e-kauplejate juhendile «Juhend e-kaubandusega tegelevale ettevõtjale» lisa, milles selgitatakse täpsemalt, kuidas ja millist teavet kosmeetikatoodete puhul e-poes avaldada võib ja avaldama peab.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles