Eestlased jätavad välismaa e-poodidesse miljoneid

Rivo Veski
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eurod.
Eurod. Foto: SCANPIX

Üha rohkem kaupu ja teenuseid soetatakse veebipoodidest, mistõttu on kasvanud nii e-poodide tarbijate kui ka kauplejate hulk.

Veebis tehinguid tehes tasub siiski jälgida mõningaid turvalisuse põhimõtteid, mis aitavad vältida pettuste ohtu.

Statistika näitab, et umbes kolmandik Swedbanki poolt väljastatud kaartidega tehtavatest maksetest on seotud reisibüroode, hotellide ja transpordiga.

Swedbanki andmetel on e-kaubanduse osakaal viimase kahe aasta jooksul Eestis neljandiku võrra kasvanud. Ehkki valdav osa kaardimaksetest tehakse täna veel kohalikus kaubandus- ja teenindusvõrgus, kasvab kiirelt e-poodlejate hulk, moodustades kõikide kaarditehingute summast 5,6 protsenti.

Eesti Panga andmetel on tänavu kaheksa esimese kuuga tehtud kaardimakseid välismaistesse e-poodidesse 20 protsenti enam kui eelmise aasta samal perioodil. Keskmiselt on sel aastal ühes kuus makstud kaartidega välismaa e-poodides 19,8 miljoni euro eest ning Eesti e-kaupmeeste juures oli kaardikäive 1,76 miljonit eurot, mis näitab, et e-kaubanduse osakaal kasvab juba igakuiselt märkimisväärselt.

Siinkohal tasub märkida, et Eesti piires kasutavad tarbijad kauba eest tasumisel siiski rohkem pangalinki mitte erinevaid kaardimaksevõimalusi. 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles