Kommikarbid tegid läbi salenemiskuuri

Rivo Veski
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Nestle Black Magic šokolaadikarp.
Nestle Black Magic šokolaadikarp. Foto: Nestle

Šokolaadikarpide, küpsisepakkide ja teiste maiustuste osakaal pakendis aina väheneb, sama ei saa öelda aga hinna kohta.

Pühapäevane Sunday Mirror kirjutab, et mõned Suurbritannias populaarsed maiustused nagu Maynards’i veinimaitselised kummikommid ja Bassetsi Jelly Babies on pakendis kahanenud kuni 14,8 protsenti.

Möödunud aastal kaalusid pakendid 540 grammi ning nüüd sisaldavad need vaid 460 grammi toodet, kuid maksavad endiselt neli briti naela (eurodes umbes 5,10 – toim.).

Kuuenaelane (7,65 eurot) Nestle Black Magic kommikarp kahanes sama ajaga 376 grammilt 348 grammile ning neljanaelane Terry’s Chocolate Orange Segsations 330 grammilt 300 grammile.

Viienaelane (6,37 eurot) Cadbury Collectioni küpsised kahanesid 380 grammilt 335 grammile, teine populaarne ja kuus naela maksev küpsisekarp Fabulously Fox langes 650 grammilt 600 grammile.

Klientide sõnul võib olla tegemist uue moodusega, kuidas hindu tõsta. Tootjad aga süüdistavad sellises hindadega trikitamise vajalikkuses toorainete kallidust ning sundust järgida toitainete sisalduse tervislikkuse piires püsimist, kuna üha enam kliente teeb just selle põhjal ostuotsuse.

Tootjate sõnul, kes šokolaadiküpsiseid teevad, ütlevad, et üheks lahenduseks pakendi kaal alla tuua, on kasutada küpsistel teist laadi šokolaadi. Küpsisetootja Burton’si pressiesindaja vaid kinnitas seda. «Muutsime natuke toote retsepti, mille tulemusel oleme saanud küpsiste kaalu vähendada,» edastas ta ajalehele.

Majanduslike põhjustega põhjendavad ka teised maiustuste tootjad oma toodete kahanemist kaalus. «Mitmetel majanduslikel põhjustel oleme vähendanud oma veinimaitseliste kummikommide suurust. Nii saime säilitada hinna, mis vastasel juhul pidanuks tõusma,» ütles Maynard’si esindaja.

Ka Nestle’i esindaja märkis, et nende Black Magic šokolaadikarbis on endiselt sama arv šokolaadikomme, mis viitab samuti sellele, et tootja on tooted väiksemaks teinud.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles