Autode lubatud ja tegeliku kütusekulu vahe aina kasvab

Rivo Veski
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Mercedes-Benzi logo.
Mercedes-Benzi logo. Foto: Reuters

Värske uuring annab kinnitust sellele, et mõnede autotootjate välja reklaamitud ja tegeliku kütusekulu vahel valitseb aina suurem lõhe.

Transpordi- ja keskkonnauuringuid teostav T&E peab põhisüüdlaseks autotootjaid, aga ka Euroopa Liidu võimetust autosid rahuldaval tasemel testida.

«Kui uus Mercedes neelab kütust rohkem kui 40 protsenti automüügi brošüüris lubatust, siis ilmselt ei ole põhjuseks autoomaniku sõidustiil. Pigem seisneb põhjus selles, et Mercedes on sõidukite testimistulemuste osas üks juhtivamaid manipuleerijaid, produtseerides seesuguseid kütusekulu numbreid, mida pole reaalses olukorras võimalik uuesti korrata,» kirjutab Transport & Environmenti ametlik lehekülg.

Kasvav vahe testitulemuste ja tegelikkuse vahel kahjustab ka Euroopa Liidu majanduskasvu ja eesmärke seoses kliima regulatsioonidega, väidab T&E. T&E ennustab, et aastaks 2020 kasvab autotootjate keskmine vahe (graafikul tähistatud hallilt – toim.) tegelikkuse ja välja reklaamitud arvude vahel kuni 50 protsenti.

Foto:
Foto: Foto: T&E

Kumulatiivne lisakulu, mida autoomanikud peavad maksma tulenevalt testitulemustega manipuleerimisest, kasvab aastaks 2030 kuni triljoni euroni. See lisakütus, mida Euroopa Liit peab importima, tuleb suuresti Venemaalt, kahjustades sellega maksete tasakaalu ja alandades liidu majanduskasvu, kuna rohkem raha voolab majandusliidust välja. Kumulatiivne CO₂ lisaemissioon, mida manipulatsioon kaasa toob, on ligi 1,5 miljardit tonni. See on üsna suur panus ka kliimamuutustesse.

Uuringu andmeil oli keskmine kütusekulu möödunud aastal kõigi autotootjate peale kokku 31 protsenti suurem sellest, mida tarbijale lubati. Veel 2001. aastal oli vahe lubatu ja tegelikkuse vahel vaid 8 protsenti. Keskmine kütuse lisakulu sellest tulenevalt autojuhi kohta on T&E andmeil umbes 500 eurot aastas.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles