Laste ja noorte teadlikkus tervislikust toitumisest on kasvanud

Meribel Sinikalda
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Laste ja noorte teadlikkus puu- ja köögiviljade söömise vajalikkusest on kasvanud.
Laste ja noorte teadlikkus puu- ja köögiviljade söömise vajalikkusest on kasvanud. Foto: Raigo Pajula

Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoja tellimusel valminud TNS EMORi uuringus selgus, et laste ja noorte teadlikkus puu- ja köögiviljade söömise vajalikkusest on kasvanud.

Septembris läbi viidud uuringus, milles osales 502 last, tuli välja, et 91% lastest sööb hea meelega puuvilju ja marju. Samas köögivilju sööb hea meelega 71% lastest, mida on kolm protsenti rohkem kui eelmisel aastal.

Laste ja noorte teadlikkus puu- ja köögivilja soovituslikust tarbimiskogusest on aastaga mõnevõrra kasvanud. Uuringus osalenud 6-14 aasta vanustest lastest teadis 34% toitumissoovitust, mille kohaselt peaks iga päev sööma vähemalt viis peotäit puu- ja köögivilju, eelmisel aastal teadis seda soovitust 31% vastajatest. Vastanutest 76% teab, et köögi- ja puuviljade söömine on kasulik. 

Uuringu andmetel sööb iga päev puu- ja köögivilja 78% uuringus osalenud lastest, kuid vähemalt viis peotäit tarbib neist vaid 13%, mida on siiski üks protsent rohkem kui aasta varem.

Seoses tervislike eluviiside edendamisega toimub täna ja homme Tallinnas Saku Suurhallis mess «Laps ja Pere», millel osalev Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoda kutsub inimesi üles tarbima iga päev viis peotäit puu- ja köögivilja. EPKK stendil mängib lastega Jänku Jussi multikatest tuttav Jänku Johanna. Koos temaga saab ka joonistada ja erinevaid ülesandeid lahendada – selleks on EPKK välja andnud töövihiku Nämma köögivili. Samuti saab vaadata Jänku Jussi köögiviljateemalisi multikaid.

Põllumajandus-Kaubanduskoja  3-aastane teavituskampaania puu- ja köögivilja tarbimise edendamiseks kestab 2015. aasta kevadeni. Kampaania eesmärgiks on suurendada tarbijate, eriti aga laste ja noorte teadlikkust köögi- ja puuviljade kasulikkusest ja kutsuda neid rohkem köögi- ja puuvilja sööma.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles