Poed teevad taaratagastajatest sunnismaised

Hanneli Rudi
, Tarbija24 juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Taaratšekkide kasutusaeg on piiratud.
Taaratšekkide kasutusaeg on piiratud. Foto: Mati Hiis/Õhtuleht

Paljud Eesti poeketid on kehtestanud reegli, et taaratagastuse eest saadud raha tuleb kasutada konkreetses poes ja kindla aja jooksul, seadus sellist piirangut ette ei näe.

«Kas oleks võimalik välja uurida, miks on piiratud tagastatud taaratšekkide kasutamine nii, et need tuleb realiseerida seal samas lähedal asuvas kaupluses? Isegi kui olen unustanud sel korral tšekki kasutada, siis ei tohi seda kasutada ka samasse poeketti kuuluvas teises kaupluses,» imestas tarbijatoimetuse poole pöördunud Aivar. Tema kinnitusel on nii  Prisma kui ka teiste poodide taaratšekkidel kirje, et tohib kasutada ainult etteantud poes. «Milleks selline piirang?» soovib ta teada.

Eesti Pandipakendi juhi Rauno Raali sõnul kuulub pandipakendite tagastuspunkt selle juures olevale konkreetsele kauplusele ja seega selle toimivuse eest vastutab konkreetne kauplus. «Pakendiseadus ei reguleeri taaratšekkide kasutust detailselt ja see on iga poeketi enda otsustada.

«Selle taga on osalt raamatupidamislikud nüansid, et kaupluse põhine arvestus oleks maksimaalselt täpne, teiseks esmapilgul justkui üks poekett, ei pruugi seda reaalsuses olla. Näitena kui rääkida Maksimarketist või Konsumist, siis seda kaubamärki kasutab suur hulk erinevaid ettevõtteid, erinevaid juriidilisi isikuid,» selgitas ta.

Piirang kliendi enda huvides

Rimi avalike suhete juhi Katrin Batsi sõnul on see reegel tehtud kliendi enda huvides. «Taaratšekid võivad rahakoti vahel või püksitaskus kuluda ning siis ei loe kassasüsteem sealt enam triipkoodi välja. Seega, pikemalt kuskil hoitud tšekk ei pruugi olla loetav ning klient võib rahast sootuks ilma jääda,» selgitas ta. Ka on poeesindaja sõnul üsna loogiline, et kui juba kaupluse juures taarat ära anda, siis saab selle sealsamas ka kohe rahaks vahetada või tasuda sellega ostude eest.

Prisma peremarketi turundusjuhi Silver Säga sõnul kehtib Prismas reegel, tagastatud taara eest saadud tšeki saab rahaks vahetada selle väljastanud kaupluses. «Sellise piirangu põhjuseks on arvepidamine tagastatud taara koguste ja väljamakstud raha üle. Vastasel korral tekiksid arvepidamises tänaste tagastatavate taarakoguste juures liiga suured ebatäpsused,» põhjendas ta.

Ka Maxima on oma ostjatele koos pakendikogujaga PAK (Pandipakendi Automatiseeritud Käitlussüsteem) kehtestanud sama reegli. «Sedasi on taara tagastajale kõige mugavam ning samuti on nii kõige lihtsam pakendikoguja ja raha väljastava kaupluse arvestuse pidamine,» selgitas Maxima turundusjuht Ty Lehtmäe. Ta kinnitas, et tänaseni ei ole poe poole ükski klient sooviga tšekki mujal kasutada pöördunud. «Kuid edastan Teie pöördumise peale sellealase info meie kaupluseruumides taarapunkte opereerivale ettevõttele kaalumiseks,» lubas Lehtmäe.

Selveri turundusjuhi Triin Kaare sõnul võib taaratšekki realiseerida ükskõik millises Selveris.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles