Must reede alandab rõivaste ja arvutite hindasid

Siiri Liiva
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ameeriklaste ostupüha eeskujul on sel reedel ka Eestis mitmes kaupluses hinnad soodsamad.
Ameeriklaste ostupüha eeskujul on sel reedel ka Eestis mitmes kaupluses hinnad soodsamad. Foto: Jonathan Alcorn / Reuters

Ameeriklaste ostuhullus must reede otsib teed ka Eesti poodidesse, kes alandavad hindu kuni kuuskümmend protsenti.

«Teeme seda sellepärast, et see on võimaldanud meil oma demomudelid maha müüa,» räägib IM Arvutid turundusjuht Silja Kalda, kelle sõnul ostupüha aitab oluliselt ladu puhastada. Kauplus on musta reede puhul hinda alandanud juba aastaid.

Sel korral langetab Apple partner Eestis ostupühal sülearvutite hinda kolmteist protsenti, eelmise põlvkonna Mac’e ja iPad’e müüakse kuni kuuskümmend protsenti soodsamalt. Ostupühal võib poest leida täesti kinnises karbis mudeleid.

Rõivapoes Mango saab odavamalt osta kõike – saapaid, mantleid, kampsuneid. «Tähistame musta reedet kolmekümneprotsendilise hinnalangusega täishinnaga toodetelt,» räägib Tartu Mango poe juhataja Kristi Semm. Ostupüha puhul tuuakse välja ka seni laos ootel olnud tooted – laiem valik kleite ja talveriideid. Mango poodides kestab must reede terve nädalavahetuse.

Mõlemad kauplused on hakanud ameerika ostupüha tähistama ennekõike seetõttu, et kuuluvad rahvusvahelistesse kettidesse. Poodide endi jaoks kampaania nimi seda erilisemaks ei tee –  tegemist on nagu iga teise sooduskampaaniaga.

Eelmisel aastal katsetas musta reedet ka Sportland, kes sellel aastal seda enam teha ei plaani.

«See, mida sa tagasi teenid, ja see, mida sa sinna investeerid, kui oled üksi keskuses või koos paari kompanjoniga, ei too kauplusse suuremat liikumist,» märgib Sportlandi tegevjuht Gerd Kiili.

Tema hinnangul on ameeriklaste ostupüha Eestisse toomisel edukuse võti kaubanduskeskuste käes – kui need võtab juhtrolli, tulevad kaupmehed kergemini kaasa ja kerivad asja ka oma kanalites suuremaks.

«Võtame suured keskused, kus on poed Zaradest H&M-ni ning Sportlandist Baltica ja River Islandini – asjal oleks jumet, kui kõik kaasas oleks.Üksinda sel ei ole mõtet,» on Kiili veendunud.

Kaubanduskeskused sellest ideest vaimustuses ei ole. Ülemiste keskuse külastajale on paaril viimasel aastal soodsamaid hindasid pakutud ostuööde raames, millel seos ameerika pühaga puudub. Sel aastal jääb see vahele, kuna keskuse uudsus tekitab inimeste seas niigi kõrget huvi.

«Neid asju, mida turunduslikult mujalt maailmast üle võtta, on tohutult palju. See on pigem turundusjuhtidele võimalus, kust saada inspiratsiooni,» märgib Ülemiste keskuse turundusjuht Kristina Antšak.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles