Facebooki kasutustingimused muutuvad

Rivo Veski
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Facebook.
Facebook. Foto: Jeff Chiu/AP

Facebook on viimase aasta jooksul uuendanud oma teenuseid, mis on kasutajaskonnas palju küsimusi tekitanud ning sundinud sotsiaalvõrgustikku oma privaatsuse põhitõdesid selgitama. Nüüd seda ka tehti.

Varasemalt sel kuul käis Facebook välja mõned muudatusettepanekud kasutustingimustes ja andmekäitluse ning küpsiste põhitõdedes, kutsudes inimesi üles teemal arvamust avaldama.

Kasutajate ettepanekuid võeti kuulda kuni 20. novembrini, et siis vahetult enne uue koondtingimuste avaldamist need jõusse viia, vahendab Tech2.

«Kui kasutaja kasutab Facebooki teenuseid pärast 1. jaanuari 2015, nõustub ta automaatselt ka uuenenud tingimustega, andmekäitluse põhimõtetega, küpsiste tingimustega ning sellega, et tema külastatud lehekülgi ja kasutatud rakendusi võetakse arvesse reklaami kuvamisel,» avaldas sotsiaalvõrgustik.

Facebook on hakanud kasutajaid jõulisemalt eelseisvast uuendustest ka teavitama. Värske kasutajatingimuste koondreeglistik on teravam ja konkreetsem kui varasem. Nii ei pea enam läbi lappama 9000 sõna pikkust tingimuste loetelu vaid saab lühema, kompaktsema ülevaate. Eesmärk on anda lihtsam ja selgem pilt ning kinnitada kasutajatele, et sotsiaalvõrgustik on läbipaistev ja usaldusväärne. Ajend seisneb kriitikas, mida Facebook on oma privaatsuspoliitikaga pälvinud, milles sotsiaalvõrgustikku on süüdistatud oma kasutajate peal neid teavitamata katsete ja uuringute läbiviimises.

Uus privaatsuse põhitõdede (Privacy Basics – toim.) lehekülg annab kasutajale väga lihtsustatud kujul ülevaate sellest, milles Facebooki kasutamine seisneb. See on tehtud kasutajasõbralikumaks, värvilisemaks, lihtsasti klikitavamaks, sisaldades ka animatsioone. See aga omakorda ei tähenda, et privaatsusenõuetes oleks järeleandmisi tehtud.

Samuti on sotsiaalvõrgustik tunnistanud, et testib uut ostunuppu (Buy button – toim.), mis lubab kasutajatel teha oste otse Facebookist lahkumata. Facebooki arendajate hinnangul teeb see ka ülekanded lihtsamaks. Mõistagi on veel vara öelda, kas see teeb internetis poodlemise lihtsamaks, kuid kindlasti aheldab see kasutajaid varasemast rohkem Facebooki külge.

Aga ka headest asjadest – kui sulle ei meeldi mõni reklaam, mida oma nutitelefonist näed, siis ei ilmu see lauaarvutist või tahvlist sisselogides. See ei tähenda aga seda, et saaksid reklaamidest täielikult vabaneda. «Inimesed tunnevad sageli muret, kuidas neilt kogutud infot reklaamiostjatega jagatakse. Midagi selles küsimuses ei muutu Facebooki kasutustingimuste uuendamisega – me aitame reklaamiostjatel jõuda inimesteni neile oluliste reklaamidega nii, et ei avalda seda, kes konkreetselt (ja isikuliselt) nende sihtgruppi kuulub,» kinnitab ettevõte.

Facebooki uuenenud kasutustingimustest saab põhjalikuma ülevaate siit.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles