Aktsiis ja kurss sööb suurema säästu

Tõnis Oja
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Võrreldes südasuvega on bensiiniliiter 16 senti odavam.
Võrreldes südasuvega on bensiiniliiter 16 senti odavam. Illustratsioon: Allikas: Postimees

Kui palju oleme tänu kütuste hinnalangusele võitnud? Sel aastal oli kütuste jaehind kõige kõrgem kohe pärast jaanipäeva, mil bensiini 95 liiter maksis automaattanklates 1,344 eurot. Tänaseks on see langenud 1,184 euroni liitrilt, mis tähendab, et veidi vähem kui poole aastaga on bensiiniliitri hind odavnenud 16 sendi võrra. Oletades, et sõiduauto paagi keskmine suurus on 50 liitrit, teeb see hinnavõiduks kaheksa eurot paagi kohta.

Eeldades, et keskmine sõidukijuht sõidab aastas 15 000 kilomeetrit ning sõiduki keskmine kütusekulu on seitse liitrit saja kilomeetri kohta, saame aastaseks kokkuhoiuks 343 eurot, mis polegi nii väike summa – veidi enam kui kolmandik keskmisest ja veidi vähem kui pool mediaanpalgast.

Ühe suurettevõtte tippjuht rääkis hiljuti, et tema pole nafta hinna järsku langust oma rahakotis mitte kuidagi tundnud. Kuna tegemist on Eesti saja suurema palgasaaja hulka kuuluva inimesega, siis tema rahakotile mootorikütuste hinnalangus ilmselt tõesti pole mõju avaldanud. Pealegi on tõenäoline, et juhi transpordikulu tasub hoopis ettevõte.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles