Rimi kutsub ka teisi poode üles vastutustundlikkusele

Piret Lakson
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Energiajook Dynami:t.
Energiajook Dynami:t. Foto: Kalev Lilleorg / Õhtuleht

Rimi lõpetas kahe aasta eest energiajookide müügi alla 16-aastatele ning poe kinnitusel on seatud piirang energiajookide ostmist märkimisväärselt vähendanud. Rimi kutsub algatusega ühinema ka teisi jaekette.

Täna tutvustati energiajookide turustamise head tava, mis annab muuhulgas soovituse viia kauplustes sisse energiajookide müügipiirang alaealistele. Rimi turundus- ja kommunikatsioonijuht Andrija Lilleoja tervitas põllumajandusministeeriumi, Tervise Arengu Instituudi, veterinaar- ja toiduameti ning tarbijakaitseameti koostöös valminud hea tava loomist.

«Energiajookide tarbimine on noorte seas väga terav probleem ning on oluline, et jaeketid suhtuksid sellesse kriitilisse probleemi äärmise vastutustundega,» rõhutas Lilleoja. Ta tõi näiteks, et TAI andmetel alustab enamik noori energiajookide joomist juba 10-15-aastatena ning leidis, et ka jaeketid peaksid leidma võimalusi, kuidas noorte tervist hoida ning energiajookide kättesaadavust piirata.

Lilleoja selgitas, et jaeketi 2012. aasta sügisel langetatud otsus lõpetada energiajookide müük alla 16-aastatele noortele oli ajendatud vajadusest näidata punast tuld noorte seas levivale ebatervislikule trendile. «Müügitulemuste järgi on müügipiirang täitnud oma eesmärgi ning kahe aastaga on energiajookide ostmine Rimides ja Säästumarketites vähenenud enam kui viiendiku võrra,» ütles Lilleoja. 

«See on väga konkreetne ja käegakatsutav tulemus ja piirangut saab tegelikkuses rakendada iga jaekett,» lisas ta ning tõi näiteks, et vastavalt AC Nielseni turuülevaatele on võrreldes 2012. aastaga märkimisväärselt kahanenud ka kogu turul müüdud energiajookide kogus. «Kutsume ka teisi jaekette üles vastutustundlikkusele ja hoolivusele ning lõpetama energiajookide müük alaealistele,» ütles Lilleoja.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles