McDonald's kaotab aina enam kliente

Rivo Veski
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
McDonalds.
McDonalds. Foto: AFP / Scanpix

McDonald's näib kaotavat oma turuliidri positsiooni, kuna kliendid otsivad aina enam alternatiivseid lähenemisi toidu serveerimisel ja menüüs saadaval olevate valikute osas.

Esmaspäeval teatas McDonald’s 2,2-protsendilisest ülemaailmsest müügikäibe langusest möödunud kalendrikuul, mis on kestnud nii juba kuust-kuusse.

Reaalsus, millega ettevõtte silmitsi seisab, on varasematest analüütikute ennustustest 1,7 protsenti suurem kasumi langus, vahendab Business Insider.

Foto: Kuvatõmmis

Vaid USA arvestuses on langus aga veelgi suurem, ulatudes viie protsendi lähistele.

USA McDonald’si esindustes, mis on praeguseks hetkeks olnud avatud vähemalt 13 kuud (ingl k same-store sales), on müügikäibe langus toimunud stabiilselt viimase viie aasta jooksul.

McDonald’si teatel põhjustab ülemaailmses arvestuses käibelangust osaliselt kaubavarustusprobleemid Hiinas ning USA dollari jätkuv tugevus.

Ametlikus avalduses edastas McDonald’s, et teeb usinalt tööd selle nimel, et turul koostöö tugevneks, et menüü lihtsustuks ning täiustada kohalikul tasandil juhitavate organisatsioonide struktuuri, et klient saaks tunda täit teenindust ja tunneks end rahulolevamalt.

Pettumusttekitavad numbrid tulevad hetkel, mil McDonald’s peab kiirtoiduturul tõsist võitlust seesuguste kettidega nagu näiteks Chipotle. Möödunud nädalal kirjutas Business Insider samal teemal, märkides, et ka föderaalreservi USA majandusuuringud näitasid tarbijate liikumist outlet-ide suunal nagu Chipotle.

Analüütikute hinnangul tahab aja möödudes ja uue põlvkonna sirgudes klient aina enam personaalset menüüd ning toite, milles on kasutatud kohalikke saadusi. Samuti muutub aina olulisemaks kutsuv ja kaasaegne interjöör ning valikud menüüs – et vajadusel saaks klient valida nii seda, kuidas ta toit serveeritakse kui ka seda, mis seal täpselt sees on.

Kolmandas kvartalis kasvas Chipotle’si müük 19,8 protsenti, samal ajal kui McDonald’si number langes 3,3 protsenti.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles