McDonald’s vähendab tootevalikut

Siiri Liiva
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Liiga suure tootevaliku üle kurdavad ka McDonald'si töötajad, kelle töökoormus sellest kasvab.
Liiga suure tootevaliku üle kurdavad ka McDonald'si töötajad, kelle töökoormus sellest kasvab. Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

Kiirtoidukett peab hiljutise klientide arvu vähenemise ja klienditeeninduse taseme languse põhjuseks liiga suurt tootevalikut, mistõttu uuest aastast valikuvõimalus väheneb.

McDonald’s plaanib minna tagasi 1940-1950. aastate minimalistliku menüü juurde, kus pakuti burgereid, friikartuleid, kohvi, piimakokteile ja karastusjooke, vahendab Business Insider.

Kuigi vähene tootevalik võib tunduda tänapäeval halva äriideena, on see toonud edu Ameerikas populaarsele kiirtoiduketile Chipotle, mis on jäänud truuks oma esialgsele tootevalikule ja kasvatanud sellega lojaalse klientuuri.

Mullune Bloombergi ülevaade tõi välja, et kui Chipotle tootevalik on jäänud samaks, siis McDonald’si toodete arv on alates 2007. aastast 70 protsenti kasvanud.

Samas on ettevõtja hakanud ka selle eest lõivu maksma – sealsed töötajad kurdavad, kuidas smuutide ja McCafe Frappe tegemine hammustab ebaloomulikult suure osa nende ajast. Lisaks kinnitab QSR Magazine, et järjekorrad McDonald’si drive-in’ides on viimase 15 aasta pikimad.

Wall Street Journal on toonud välja, et McDonalds’i restoranide pidajad üle maailma on alates eelmisest aastast kurtnud selle üle, et iga viies kaebus on seotud klienditeeninduse taseme langusega ja nende kaebuste hulk liigub tõusujoones.

McDonald's Baltikumi esindajate sõnul tootevaliku vähendamine siinseid kiirtoidurestorane ei mõjuta – valik jääb samaks ka uuel aastal.

«Viimaste aastate jooksul on meie menüü pigem täienenud – lisame menüüsse pidevalt erinevate maitsetega burgereid, aga ka uusi tootekategooriaid, nagu näiteks vrappe ja salateid,» kommenteerib McDonald’s Baltikumi turundusdirektor Marius Stonkus.

Möödunud aastal Eesti turule toodud spetsiaalne hommikusöögimenüü laieneb uuest aastast ka Lätti ja Leetu.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles