Tarbijad eelistavad senisest enam kvaliteedimärgiga toitu

Rivo Veski
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tunnustatud Eesti maitse
Tunnustatud Eesti maitse Foto: Ants Liigus

Oktoobris läbi viidud TNS EMORi uuringu järgi püsib tunnustatud Eesti maitse pääsukesemärgi tuntuse tase kõrgel 87 protsendi tasemel ja tunnustatud maitse ristikumärgi tuntus tarbijate seas on tõusnud 66 protsendini (möödunud aastal 62 protsenti).

EPKK kvaliteedimärkide märkamise tase püsib juba viimased viis aastat üsna stabiilsena. Vähemalt ühte kahest märgist on märganud 88 protsenti Eestimaa elanikest. Märke märgatakse eelkõige toote pakendil (82 protsenti), aga ka reklaamides, kusjuures reklaamides märkide märkamine on tänavu kasvanud 38 protsendilt 40 protsendile.

Kasvanud on ka vastajate hulk, kes eelistavad kvaliteedimärgiga tooteid. Toitu ostes eelistab alati kvaliteedimärgiga tooteid 12 protsenti ja peaaegu alati 71 protsenti tarbijaist. Aastaga on vähenenud nende inimeste hulk, kes märgiga tooteid ei eelista, 16 protsendilt 12 protsendile.

Usaldus EPKK kvaliteedimärkide vastu püsib kõrge – 87 protsenti vastajatest peab märke täiesti või pigem usaldusväärseks. Usaldus märkide suhtes on suurem kõrgema haridusega inimeste ja naiste hulgas.

Oktoobris korraldas TSN EMOR Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoja tellimusel uuringu kvaliteedimärkide tunnustatud Eesti maitse ja tunnustatud maitse tarbijate teadlikkuse kohta. Uuringus osales 561 Eestimaa elanikku alates 15. eluaastast.

Põllumajandus-Kaubanduskoda hindab toidukaupade kvaliteeti 1998. aastast alates. Toite hindavad toitumisspetsialistidest eksperdid. Kõik hindamisele esitatud tooted läbivad nii laboratoorse kui ka sensoorse hindamise.

Kvaliteeti ja päritolu hinnatakse kuues tootegrupis: liha- ja munatooted; piimatooted; pagari- ja teraviljatooted; aedviljakonservid, kastmed, mittealkohoolsed joogid, mesi; kalatooted; alkohoolsed joogid. Tänavu on tooteid hinnatud kaks korda, pääsukesemärgi kandmise õiguse sai kokku 71 toodet ja ristikumärgi kandmise õiguse 20 toodet. Märgiga toodete nimekirja leiab siit.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles