Üllatav avastus: kauplus võib keelduda kaupa tagasi võtmast

Siiri Liiva
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Poepidajatel on õigus keelduda kvaliteetset toodet tagasi ostmast või välja vahetamast.
Poepidajatel on õigus keelduda kvaliteetset toodet tagasi ostmast või välja vahetamast. Foto: Erakogu

Eile Rocca al Mare mänguasjapoes Juku ostu sooritanud klient pani tähele, et kassa kõrval ilutseb silt tekstiga «kaupa tagasi ei osteta ja ümber ei vahetata», mis nii kaupleja kui tarbijakaitseameti sõnul on ennekõike soovitus läbimõeldud ostlemiseks.

«See silt ei puuduta defektseid ega praaktooteid – see puudutab puhtalt korras, töötavaid tooteid, mida inimesed üritavad tuua tagasi väga kergekäeliselt,» selgitab mänguasjapoe jaemüügijuht Katrin Grossev.

Nimelt on just jõulu-eelsel ajal sagenenud juhud, kus pärast ostu sooritamist käiakse kõrvalpoodides või vanaemad-vanaisad ostavad lastele ilma perega läbi rääkimata ühesuguseid asju, mistõttu soovitakse neid peatselt tagasi tuua.

«See, mida tarbijad tegelikult segi ajavad, on 14-päevane tagastamisõigus, mis puudutab ainult internetipoest ostetud tooteid, millega ei ole võimalik tutvuda» räägib Grossev, miks selline silt võis kliendis segadust tekitada. Samas kinnitab ta, et võimaluse korral tullakse klientidele vastu ka väljavahetamise soovi puhul.

Seda, et tegemist ei ole seaduserikkumisega, kinnitab ka tarbijakaitse avalike suhete ekspert Kadri Paul.

«Seadusega pole tarbijal võimalust tavakauplusest ostetud kvaliteetset toodet tagastada ja raha tagasi nõuda või siis ka toodet mõne muu toote vastu ümber vahetada – näiteks kui inimene on ostnud vales suuruses, aga muidu kvaliteetse riideeseme,» ütleb ta.

Siiski on Euroopa Liidu kauplejate seas laialdaselt levinud hea tava pakkuda tarbijale võimalust soovimatu toode poodi tagastada, mistõttu on ka Eesti kauplejad hakanud taolist praktikat üha enam kasutama ja tarbijale vastu tulema.

14-päevane tagastusõigus kehtib ainult sidevahendi, näiteks e-kauplusest, kataloogist teel tellitud toodetele – see nõue kehtib nii Eestis kui terves Euroopa Liidus.

«Kui aga tarbija avastab pärast ostu, et tootel esineb puudus või defekt, siis on tal õigus esitada müüjale pretensioon kahe aasta jooksul pärast ostu sooritamist – seda olenemata sellest, kas toode on ostetud e-poest või tavapoest,» kinnitab Paul.

Sarnaselt mänguasjapoele toonitab ka tarbijakaitseamet siinkohal, et tarbija veenduks enne ostmist, kas välja valitud toode on just see, mida ta vajab. Riideid ja jalanõusid tuleks tavakaupluses kindlasti enne ostmist proovida, et valida endale sobiv suurus.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles