Miks ei maandunud Kuressaare lennuk mõnel kohalikul lennuväljal?

Siiri Erala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Estonian Airi lennuk Kuressaare lennupäevadel.
Estonian Airi lennuk Kuressaare lennupäevadel. Foto: Küllike Rooväli

Eile õhtul Kuressaarest Tallinna poole teel olnud reisilennuk suunati lennujaama sulgemise tõttu hoopis Helsingisse. Selline otsus tekitas paljudes küsimuse, miks ei võinud maandumiseks kasutada mõnd kohalikku lennuvälja.

Näiteks oleks Tartus maandumise korral olnud reisijaid ilmselt lihtsam sihtkohta toimetada, kui Oslost tuleva lennukiga.

Estonian Airi meediaesindaja Ilona Eskelinen ütles Tarbija24`le lühidalt, et seda küsimust on neile juba mitu korda esitatud ja varulennuvälja osas teeb otsuse lennuliiklusteenistus. Lisaks märkis ta, et Tallinna puhul on tavaliselt varulennujaamaks Helsingi.

Lennuliiklusteeninduse ASi ohutusjuht Egle Trump selgitas aga, et varulennuvälja määrab lennufirma ise juba lennuplaani esitades. Eilse Kuressaare-Tallinn lennu puhul oli selleks määratud Helsingi.

Varulennujaama valik sõltub Trumbi sõnul väga mitmetest asjaoludest. Näiteks sellest, kus on lennufirmal olemas oma kohapealne esindus, kui palju on lennukil kütust, kui suured on vahemaad ja milliseid tingimusi lennukil tarvis on.

Estonian Airi valiku võimalike põhjustena tõi ta välja selle, et Helsingi lennujaam oli lähemal kui Tartu ja et Helsingis olid tingimused liini teenindanud lennuki maandumiseks sobilikumad.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles