Tallinnasse pääsemist oodanud reisijad jäid infonälga

Siiri Erala
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ootajad Tallinna lennujaamas.
Ootajad Tallinna lennujaamas. Foto: SCANPIX

Kuigi Tallinna lennuvälja sulgemine ei toonud kaasa suuremat kaost, tekitas see tüli ja peavalu paljudele reisijatele. Näiteks Kuressaarest Tallinnasse lendama pidanud reisijad leidsid end ootamatult hoopis Helsingist ja ligi sadakond reisijat ootas Tallinnasse pääsemist Riias.

Lõunanaabrite juures ootas teiste seas ka Tervise Arengu Instituudi direktor Maris Jesse. Tema plaanid korraldas kiirelt ümber reisifirma, kuid teistel Riia lennujaamas ootajatel ei läinud sugugi nii lihtsalt.

«Meie ise olime ilma pagasi ja lasteta tööreisijaid, aga seal olid mõned perekonnad väikeste sülelastega, kes palusid abi lastele magamiskohtade saamisel, aga Air Baltic hoidis väga ranget liini, et meie lende ei tühista, vaid lükkame neid edasi 30 minuti kaupa. See kestis kuni  kella veerand kolmeni öösel,» kirjeldas ta.

Samuti käisid Riias inimeste ja teenindava personali vahel vaidlused reisijate õiguste ja selle üle, kas Tallinna lennujaam on ikka kinni või lahti.

«Inimesed helistasid mobiilidega Tallinna lennuvälja infoliinile, kus olid siis pikad ootejärjekorrad. Samas oli paljudel reisijatel ka läptopid süles ja kui lennujaam oleks oma kodulehele välja pannud teate, et oleme kinni ja millal tuleb uus info, oleks infotelefonidel vähem tööd olnud,» rääkis Jesse.

Ta lisas, et õigeaegne info oleks kergendanud inimestel ka otsuste tegemist, kas jääda lennujaama ootama, minna hotelli või rentida kojusõiduks auto.

Tallinna lennujaama reisijateinfo kinnitas, et öösel olid telefonid tõesti punased ja leidus inimesi, kes helistasid öötundidel oma kolm-neli korda. Samas oli enamik helistajatest Tallinnasse saabuma pidanud reisijate sugulased või sõbrad, kes tahtsid teada, millal omadele vastu tulla.

Lennujaama juhatuse liige Einari Bambus veetis öö vastu neljapäeva enamjaolt lennurajal olukorda lahendades, kuid märkis, et ilmselt oli ka Tallinna terminalis häiritud reisijaid. «Ma kujutan ette, et terminalis oli kindlasti inimesi, kes olid ühelt poolt informatsioonijanus ja teisalt otsuste langetamise kimbatuses, kas jätta lend hommikuks või ikkagi oodata võimalikku lahkumist öösel.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles