Lugeja küsib: kas tööandjale peab ütlema, millal digihaigusleht läbi saab?

Triin Ärm
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Haigena ei tasu tööle minna.
Haigena ei tasu tööle minna. Foto: Panther Media/Scanpix

«Tänavu aastast on kohustuslikud digitaalsed töövõimetuslehed, aga kas tööandjal on kohustus mu digihaiguslehe infot ise jälgida või pean sellest talle ikkagi teada andma? Ja veel tahaks teada, kas haigekassa annab tööandjale saabunud ja lõppevast töövõimetuslehest kuidagi teada ka?»

Vastab haigekassa avalike suhete osakonna praktikant Kaisa Tarvis.

Töövabastuse perioodi lõppedes vormistab arst elektroonilise töövõimetuslehe oma arvutis ja edastab selle haigekassa andmekogusse. Selle tegevusega muutub töövõimetusleht süsteemis tööandjale nähtavaks ning täienduste tegemisteks avatuks. Seejärel tuleks töötajal teavitada oma tööandjat, et haigusleht on lõpetatud ning andmed arsti poolt riigiportaali sisestatud, et tööandja saaks omalt poolt hüvitise arvestamiseks vajaliku info süsteemi sisestada. Lähipäevil avatakse küll tööandjatele riigiportaalis ka teavitusteenus, mille kaudu neil on võimalik tellida e-postile teavitus, kui töötaja haigusleht süsteemi tekib. Teavitusteenusega liitumine on aga vabatahtlik ning võimalik, et tööandja ei ole teavitust tellinud. Seetõttu soovitame alati ka töötajal endal tööandjat haiguslehe lõppemisest teavitada.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles