Lugeja küsib: miks laevadel nii vähe päästepaate on?

Rivo Veski
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Viking XPRSi tulek Eesti registrisse mullu jaanuaris suurendas Eesti kaubavahetuse puudujääki.
Viking XPRSi tulek Eesti registrisse mullu jaanuaris suurendas Eesti kaubavahetuse puudujääki. Foto: Peeter Langovits

«Miks on tänapäeva laevades nii vähe päästepaate? Olen sõitnud erinevate laevadega ja on silma jäänud, et enamikel laevadel on kõigest 6 päästepaati kogumahutavusega 900 inimest! Kuhu peaksid uppumise korral minema ülejäänud reisijad?» küsib lugeja.

Vastab Eckerö grupi laevahaldusosakonna direktor Bo-Gustav Donning.

SOLAS (Ohutuseeskiri merel, Safety of life at sea – toim.) sätestab rahvusvaheliste lühikruiiside puhul, et vähemalt 30 protsenti kõigist laeval viibivatest inimestest (nii reisijatest kui laeva meeskonnast – toim.) peab suutma mahutada päästepaatidesse.

Lisaks sellele on laeval olemas õhuga täituvad päästeparved, mille kogumahutavus peab võimaldama mahutada 125 protsenti laeval viibivatest inimestest.

Tänapäeva suurimad päästepaadid mahutavad kuni 150 inimest, seetõttu ei vaja tavalised laevad tegelikkuses mitte rohkem kui nelja päästepaati (selliseid, mis mahutavad 150 inimest), kui laeval oleks näiteks 2000 inimest.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles