Elektroonikapoodi kahtlustatakse kasutatud seadme müümises

Piret Lakson
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Xbox One.
Xbox One. Foto: SCANPIX

9. jaanuaril Kristiine keskuse Klickist 359-eurose mängukonsooli Xbox One soetanud kliendi väitel oli see ilma kaitsekileta ja koheselt rikkis, kahtlusega, et pood müüs talle kasutatud katkise toote, pöördus mees ka tarbijakaitseametisse.

«Juba pakendit avades pidasin kummaliseks, et konsoolil puudub igasugune kaitsekile, kui ülejäänud juhtmed ja vidinad olid pakendatud ja kiletatud,» ütles Karl-Erik. Ta uuris kaitsekile kohta ka oma tuttavalt, kes oli mõned kuud tagasi samasuguse konsooli soetanud. Tuttava väitel olnud tema konsoolil kaitsekile ümber.

Mängukonsooli käima pannes selgus, et see on rikkis. «Töötab mõned sekundid, kuvab Xboxi logo ja siis lülitab end välja,» lausus Karl-Erik, kelle sõnul kostub konsooli seest ka imelikku klõpsuvat heli.

Kohe järgmisel päeval viis ta selle poodi tagasi. Edasi saadeti seade hooldusesse. «Remondiaktile märgiti minu üllatuseks, et korpusel on kulumisjäljed ning suuremad füüsilised vigastused puuduvad. Olin hämmingus, kuna seade oli mu laua peal vaevalt paar tundi olnud, enne kui ma selle uuesti pakendasin,» rääkis ta.

Karl-Erik mainis ka klienditeenindajale, et nii lühikese ajaga ei saa kulumisjälgi tekkida. Seejärel esitas ta kauplusele pretensiooni, millele lisas katkisest konsoolist ka video. «Märkisin pretensiooni esindusse viies, et tootel puudus kaitsekile, millele teenindaja vastas, et nähtavasti oli konsooli puhul tegemist mingi riiulil seisnud eksemplariga,» rääkis mees.

17 päeva hiljem teatati talle, et raha talle ei tagastata, samuti ei anta asemele uut konsooli, tagastatakse seesama parandatud Xbox. «Siinkohal ma küsiks, kas ma maksin katkise konsooli eest 359 eurot? Konsooli soetasin teadmisega, et see on uus, kasutamata ja töötav. Tõsiasi oli aga täpselt vastupidine,» nentis Karl-Erik.

Ta leiab, et kogu lugu on äärmiselt solvav ja loodab nüüd abi saada tarbijakaitseametilt.

Klick Eesti tootejuhi Siim Andresoni sõnul ei ole Xbox One 500GB konsoolide juures kasutatud kaitsekilet, vaid tooted on pakendatud pehmesse pakkematerjali. Nii on ka konsoolidega kaasas olevate pultide ja muude lisaseadmetega.

Mis puutub aga korpusel olevatesse kulumisjälgedesse, siis Xboxidele tekkivatki kriimud juba ainuüksi vale lapiga pühkides. «Nende pealmine osa on siledast ja läikivast plastikust. Isegi lahti pakkides on võimalik toote välispinda kahjustada,» märkis Anderson.

Selline lahendus on olnud aga tootja valik ja Klickil kui edasimüüjatel ei ole selles osas midagi teha.

Anderson lükkas ümber ka väite, nagu konsooli oleks kasutatud. Osades poodides võetakse küll konsoolid paremaks demonstreerimiseks karpidest välja ja pannakse klaaskappidesse, kuid neid ei ole klientidel võimalik seal mitte mingil viisil proovida. «Klicki poodides ei müüda kasutatud kaupa. Konsoolidega keegi eelnevalt ei mängi,» kinnitas tootejuht.

«See, et konsool oli juba algul rikkis, on tõepoolest kahetsusväärne ja me teeme kõik enda poolt, et toode võimalikult kiiresti parandatud saaks,» lisas Anderson.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles