Mobiiliparkimine tekitab pealinnas parkijale peavalu

Siiri Liiva
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Pammana poolsaarel peab sageli mobiiltelefoniga rääkimiseks toast välja minema.
Pammana poolsaarel peab sageli mobiiltelefoniga rääkimiseks toast välja minema. Foto: SCANPIX

Välismaa numbrimärgiga auto omanik on korduvalt Tallinnas mobiiliga autot parkides hätta jäänud, sest mobiilimakse sõnumit ära saates ei saa ta parkimist kinnitavat vastust.

«Oma Rootsi numbriga autot ei saa ma Tallinnas mobiiliga parkida, kuna süsteem ei aktsepteeri, et autonumbris on esiteks kolm tähte ja siis kolm numbrit, kuna Eesti autol on järjekord vastupidi,» kurtis Postimehele üks Tallinnas mitte alaliselt elav eestlasest autoomanik.

Poolte Tallinna kesklinna parkimisalade eest vastutava Europarki klienditeenindusjuhi Kristiina Romanovskiy sõnul ei ole vahet, mis maa numbrimärgiga autot pargitakse ja mis järjestuses selles tähed ja numbrid on. Sellest määravam on parkimise aktiveerimiseks täpse sisuga sõnumi saatmine ja see, millise maa mobiilioperaatori klient parkija on.

«Oluline on, et parkija sisestab õige auto numbri täpselt nii ja samas järjestuses nagu sõiduki numbrimärgil ning saab kinnitussõnumi parkimise alguse kohta,» ütles Romanovskiy. Lisaks peab parkija olema mõne Eesti mobiilside operaatori lepinguline klient, sealjuures ei ole vahet, kas on tegemist era- või ärikliendile kuuluva numbriga.

Korduvalt mobiiliga oma autot parkida proovinud mehe kinnitusel saatis ta selleks sõnumi nii oma Rootsi kui Eesti numbrilt, mis tal mõlemad lepingulised on. «Viimati oktoobris katsetades ei töötanud kumbki,» rääkis ta. Pärast seda mees loobus kesklinna auto parkimisest. «Iseendast ei ole see mul suur probleem, kuna pean Tallinnas tavaliselt autot koduõues ja liigun linnas peamiselt jala või ühistranspordiga,» sõnas ta, kuigi ei saa aru, miks tal siiamaani ei ole õnnestunud Tallinnas oma Rootsi numbrimärgiga autot mobiiliga parkida.

Siin toob Europarki tegevjuht Karol Kovanen võimaliku põhjusena välja, et ehk kuulub parkija telefoninumber tööandjale, kes on lihtsalt lasknud tavaliselt mobiililepinguga vaikimisi tuleva m-makse võimaluse oma numbritel deaktiveerida. «M-makse on seal üks teenus teiste hulgas ja see on vaikimisi avatud, aga võib olla ka kinni keeratud – siis ei saa ka eestlasena Eesti mobiiliga maksta,» märgib Europarki tegevjuht.

Samas toob ta välja, et mobiilimakse on kõigest üks maksemeetod teiste hulgas. «Kui me Europarkist räägime, siis saab maksta piletiautomaadis sularahaga, mobiiliga või kuu parkimise eest ka läbi neti,» sõnab Kovanen. Mõnedes ettevõtte väliparklates ja kõigis viies Tallinna kesklinnas asuvas parkimismajas on võimalik ka kaardiga maksta ja seal ei ole samuti vahet, kas tegemist on Eesti pangakaardi või välismaise pangakaardiga.

Mobiiliparkimise teenust pakub parklatele EMT. Mobiilifirma avalike suhete juhi Raigo Neudorfi kinnitusel on m-parkimise teenust võimalik kasutada ainult kohalikel mobiilsideoperaatorite klientidel, kui konkreetsel telefoninumbril on teenuse kasutamine lubatud. «Välismaise mobiilsideoperaatori numbrilt teenust kasutada ei ole võimalik,» sõnas ta.

Lisaks võimaldavad m-parkimist ka kõik EMT võrgu kõnekaardid, kuid  teenuse kasutamine kõnekaardiga on natuke erinev lepingulise numbriga võrreldes. «Parkimise teenuse kasutamiseks peab laadima oma ettemaksukontolt raha nn m-kontole,» selgitas ta. Muus osas on teenuse kasutamine sama.

Tema sõnul võib teenuse kasutamisega seotud probleemid olla eri laadi – näiteks valesti koostatud SMS või teenuse kasutusõigus puudu. «Üldjuhul teavitab teenus tõrgetest kas SMSiga või rakenduses vastava info kuvamisega,» märkis Neudorf.

«Juhul, kui meie klientidel tekib teenuse kasutamisel tõrkeid, palume probleemide operatiivseks lahendamiseks koheselt helistada EMT tasuta kliendiinfo numbril 123,» ütles mobiilifirma avalike suhete juht.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles