E-poest ostetud teler osutus katkiseks

Piret Lakson
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Uus teler osutus katkiseks.
Uus teler osutus katkiseks. Foto: SCANPIX

Kodutehnika e-poest turuliider.ee (MR Liider OÜ) soetatud 873-eurone televiisor oli kätte saades purunenud ja kasutuskõlbmatu. Tarbijakaebuste komisjoni abiga saab klient katkise toote eest raha tagasi.

Kohe kui klient avastas, et teleri ekraan on purunenud, teatas ta sellest kauplejale. Ta kinnitas, et avas pakendi korrektselt ning ka tunnistajad on olemas. Karbi välispinnal olid tema sõnul muljumise ja kraapejäljed.

Kaupleja aga kinnitas, et saatis vigastamata ja avamata pakendi ning väitis, et teleri lõhkus kas kaebuse esitaja või muu isik, kes avas pakendi või kasutas telerit. Kaupleja hinnangul ei ole vigastused pakendil piisavalt suured, et see oleks võinud puruneda transpordi käigus. Kaupleja lisas, et alati on pakendis terved telerid ja sageli purunevad need pakendist «oskamatu väljavõtmise käigus».

Komisjoni istungil esitas klient pakendi avamisel tehtud fotod, kus on näha defekte teleril. Kaupleja märkis neid nähes, et purunemise koht on just seal, kust hooletu isik telerit pakendist välja võttes harilikult kinni hoiab.

Teleri saatis kaupleja kullerifirmaga DPD. Kullerifirma poolt võetud allkiri tõendab aga vaid paki kättesaamist, mitte pakendis olnud asja nõuetekohasust. Komisjon märkis, et kui klient avastab pakendist puudusega asja, on tal õigus lepingust taganeda. Antud juhul oli pakendis puudusega asi ning seetõttu on tegu müügilepingu olulise rikkumisega, mille eest vastutab kaupleja.

Lisaks märkis komisjon, et tarbija teatas purunenud telerist kohe, kui selle avastas. Kaupleja väide, et temale laieneks vastutus ainult juhul, kui kahjustused on näha ka pakendil, on komisjoni hinnangul ebaõige. «Kaebuse esitaja ei ostnud pakendit, vaid sisu. Kui pakendi avamisel selgus, et sisu on purunenud, on kaebuse esitajal õigus lepingust taganeda vaatamata sellele, kas pakendil on vigastused või mitte,» seisab otsuses.

Seega leidis komisjon, et kaupleja on müügilepingut rikkunud ning rikkumist vabandavaid asjaolusid ei ole. Kaupleja peab tagastama teleri eest makstud raha ning klient peab tagasi andma teleri.

Turuliider.ee-st kinnitati, et kliendi kaebus rahuldatakse.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles